AMERICAN JEWISH KECEWA DENGAN ANWAR

on Saturday, August 30

1. Sahabat baik saya di Washington DC, keluarga kepada sasterawan negara kita memaklumkan kepada penulis bahawa kumpulan pelobi Amerika bagi Asia Tenggara telah melahirkan kekecewaan mereka terhadap kemungkinan kegagalan Anwar menjadi PM pada 16 September 2008. Mereka tidak yakin akan berlakunya perubahan drastik dalam tempoh 2 minggu ini. Yayasan Cohen, Yayasan Masa Hadapan malah American Jewish dalam satu forum di sana memaklum baru-baru ini, kan mereka tidak yakin pertukaran itu perlu dilakukan dan mereka berpendapat Anwar harus menunggu PRU13.

2. Dalam sesi soaljawab, peserta bertanya berapakah jumlah bantuan yang diberikan oleh Yayasan-Yayasan dan NGOs Amerika untuk membantu menaikkan Anwar sebagai PM di Malaysia? Ada yang bertanya apakah Anwar akan mengalami nasib yang sama seperti Presiden Saddam Hussien yang dibantu berbillion-billion Dolar dalam Perang Iran-Iraq akhirnya menentang Amerika, atau akan mengalami nasib serupa Benazir Buttho, Presiden Shah Iran yang lari ke Amerika, Presiden Muzzaraf, Presiden Hamid Karzai ( bekas pekerja Exxon-Mobile di Amerika ) atau Presiden Gus Dur ( juga rakan baik Paul Wolfowitz ) ?

3. Kemudian penulis juga dimaklumkan oleh sahabat journalist di Jakarta memaklumkan ketidasenangan Ahli-Ahli Parlimen Indonesia kepada Anwar kerana seringkali menggunakan Gus Dur dalam banyak kali pilihanraya di Malaysia. Terutama selepas pendedahan Ahli Parlimen Indonesia, Ade Nasution bahawa beliau tahu dengan siapa Anwar berjumpa di Jakarta, dan dengan kumpulan mana, menyebabkan timbul keributan dan kemarahan di kalangan Ahli Ahli Parlimen Indonesia kerana Anwar menggunakan Jakarta untuk memenuhi cita-citanya menjadi PM. Mereka mendeak Ade Nasution mendedahkan perkara tersebut kepada rakyat Indonesia.

4. Penulis berpendapat, Anwar telah cuba menyakinkan DAP & PAS bahawa dia akan berjaya membeli 30 MP BN menyeberang ke Pakatan Rakyat. Soalnya, jika inilah sikap Anwar ( membeli MP BN ), sudah pasti kepimpinan Ulama dalam PAS akan memandang keji perbuatan ini, melainkan Geng Ergoban ( Husam/Kamarudin/dsbnya) yang menyokong Anwar. Tuan Guru Hj Hadi dikatakan telah bermimpi dan mendapat petunjuk untuk bermuzakarah dgn UMNO untuk kepentingan agama Islam dan umatnya, dan juga bangsa Melayu daripada musuh sebenar Islam (DAP & YAhudiAmerika).

4. Perhatikan tulisan Pemimpin PAS dalam Blog Anti Husam = "...Dato' Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang adalah seorang tokoh ulama yang dihormati dan segani oleh setiap kawan dan lawan dari dalam mahupun luar negara. Ilmu dan amalannya dikagumi oleh setiap orang. Bangun ditengah malam untuk bertahajud menjadi amalan rutinnya yang tidak pernah ditinggalkan. Nikmat bermimpi bertemu Rasulullah sudah berkali-kali dirasainya. Solat Istikharah untuk membuat sesuatu keputusan ataupun mencari petunjuk adalah menjadi kewajipannya. Hinggakan untuk mendapat petunjuk Allah terhadap isu muzakarah PAS-UMNO pun Tuan Guru beristikharah selama tiga hari tiga malam. Yang mana akhirnya Allah menunjukkan kepadanya betapa Surah Al-Anfal Ayat 60-62 menjadi sangat relevan terhadap isu tersebut. Itupun masih ada yang meragui ayat AlQuran tersebut hingga sanggup mengupah orang mencari hujah untuk menolak ayat tersebut...dengan alasan kununnya telah dimansuhkan...."

5. Husam menafikan konon dia tidak tahu hal muzakarah ini kerana dia tidak diberitahu walapun berjawatan Naib Presiden. Dalam hal ini Husam dan Anwar serupa = retorik @ tipu, mustahil Naib Presiden Parti tidak tahu apa-apa isu yang besar dalam parti!. Di Seremban , sewaktu berucap Husam menyatakan tidak ada lagi Muzakarah/Muqabalah UMNOPAS, Husam menegaskan tidak akan berlaku dan ditutup bicara itu! Sudah jelas di atas, yang dimaksudkan ....ada yang meragui ayat Al-Quran....sanggup mengupah orang....menolak ayat tersbut.... sudah pasti ia ditujukan kepada Husam yang Liberal Islamnya ( membenarkan artis seksi ke Kelantan, membenarkan permainan snooker yang akan ada unsur judi )

6. Mengimbas kembali tahun 1998, Anwar sempat hadir merayakan sambutan Hari Kemerdekaan dua tiga hari sebelum dia dipecat. Anwar masih menjawab kepada para waratawan kononnya hubungan dengan Dr Mahathir adalah baik dan meminta orang ramai tidak mendengar khabar angin. Di hari-hari terakhir Anwar sebagai TPM masih menyanjung Dr Mahathir sebagai pemimpin idolanya dan gurunya, dan apabila Anwar dipecat segala-gala pujiannya yang melangit terhadap Dr Mahathir sekelip mata bertukar menjadi cacian dan hinaan...perkara ini juga akan berlaku ke atas DAP & PAS apabila Pakatan Rakyat terbubar.

7. Akhir sekali, Protokol Yahudi menyebut = ...hendaklah hancurkan Islam dengan apa cara sekalipun , sebelum mereka menjadi lebih kuat....

8. Ucapan YahudiAmerika dalam kongres Yahudi di Amerika=...tiga kaedah digunakan oleh Amerika untuk menyebarkan "demokrasi" ke negara-negara luar iaitu pertama menggunakan kaedah 'penyusupan masuk',kedua menaja parti dan individu tertentu dalam pilihanraya dan ketiga 'peperangan'.

9. Ucapan Anwar di Amerika=...menolak negara Islam di Malaysia,

10. Ucapan Anwar di PRU12=...menolak negara Islam...( depan PAS kecek lainlah )

11. Dr. Wan Azizah=...tidak masuk akal jadikan Malaysia negara Islam...

12. Karpal Singh = ...langkah mayat saya jika mahu tubuh negara Islam...( Husam berani kah?)

13. YB Zulkifli Nordin= ...tiada siapa bantu dia semasa mempertahankan Kesucian Agama Islam dalam Parlimen apabila "dihantam" YB-YB kafirun dari DAP & PKR. YB Ketua Pemuda PAS yg duduk belakang YB Zulkifli diam membisu sahaja, isu tak glamour kot, kalau isu minyak dia bangunlah nak glamour kan, YB PAS Shah Alam yang pro-Syiah tu pula pi sokong DAP...)

6 Komen:

Anselmo said...

Anwar ini telah lama ditolak oleh sebahagian orang. Beliau pendusta ugama, pakaiannya dari Iman dan Islam, hatinya Abdulldh bin Saba'.Reformasi - Abdullah bin Umar juga terpengaruh, sempat sedar bila konspirasi membunuh Saidina Uthman beliau sedari.Malangnya kesedaran telah terlambat.Tidak hairan Nik Aziz, Hadi Awang, Badrulamin dan lain-lain terpesona dengan Anwar.Ahmad Chalabi jual orang Iraq kepada Yahudi Amerika dan Israel.Beliau kaya raya USD 1.2j sebulan biaya memusnahkan umat. PAS mari kita takbir-REFORMASI.

paksu,rawang said...

jika PAS keuar dari PR tidak mustahil, sdra Jentayu jgn silap paham, kami pun tahu sapa anwar, kami tahu anwar berkwn yahudi, kami tahu juga hubunganya dgn kristian dlm ifc, buat sementara ne la kita tengok anwar pi mana,
ulama2 pas dah tolak anwar ne, cuma muka surat depan je sokong anwar untuk politik,

sdra kena paham, dalam siasah dan tarbiyah Islam, kadang kita tertipu, ramai org mengaku alim tapi sikapnya kafir,

sdra perlu sedar, pas juga ada prinsip, jika anwar dan dap sudah melampau, kami lebib rela kuar pakaran daripada agama tergadai sucinya.

sdra perlu mendedahkan lebih banyak keburukan dap, bukan keburukan Pas, Pas hanya siasah,tarbiayyan dan dakwah sepatutnya sdra melihat begitu,

umno juga banyak kesilapan, umno juga kena baiki perjuangannya, kenapatak buang pemimpin2 umno yg rasuah, gila jawatan, dsbnya,

akhirul kalam, anwar tetap anwar, pas tetap pas, kami berbeza, kami tahu anwar hanya gunakan pas untuk kepentingnya, ini pernah berlaku masa dr. mahathir kena buang umno dulu,Takbir.AllahuAKhbar3x

Pak Long said...

Salaam,

Kepada Paksu, Rawang,

baguslah kalau begitu. Tapi Paksu yakin ke semua orang PAS berkeyakinan macam Pak Su. Mereka semua membaca Harakah dan menyakini apa yang terpapar dalam surat kabar tu.

Ramai orang PAS yakin Tuan-tuan Guru dalam PAS membenarkan perjuangan Anwar dan menyeru mereka mendokong Anwar.

Antara hujah mereka dihadapan saya apabila berbincang adalah cakap TGNA, tengok TGNA pun menyokong Anwar dan sayang kepada Anwar (kata mereka). Kalau yang bergurukan TGHA mereka akan menyebut TGHA pula.

Kami kritik PAS bukan benci kpd PAS. PAS adalah saudara kami. Kami sayangkan PAS dan kami nak tengok PAS di landasan yang betul.

Sekiranya kami lihat PAS mengambil langkah merugikan perjuangan Islam dan Ummah (Melayu), kami waktu itu tidak teragak-agak bersuara. Mungkin ianya agak pedas dan bukan muzik yang sedap didengar tapi ianya terpaksa dilakukan.

Apatah lagi di waktu Ulama-ulama PAS membisu dalam menyatakan kebenaran atas alasan "tahalluf siyasi". Mesti ada orang yang berani menyatakan "..langkah kamu itu akan membawa padah!!".

Orang PAS akan diam sahaja dan tidak mempersoalkan tindakan orang atasan kerana ditakuti dikatakan menentang Ulama.

Satu lagi nak tegur DAP ni nak buat apa? Mereka tu memang sekular sejati dan berhasrat mensekularkan orang lain.

Ni yang LGE kata Pakatan Rakyat yang dipersetujui bersama diasaskan atas dasar 4 perkara ni apa cerita? Salah satunya drpd 4 tu negara sekular. Kenapa Ulama2 PAS senyap sahaja? Bertahalluf siyasi sampai macam tu sekali?

Kalau ada org2 macam Pak Su yang menyuarakan secara zahirnya kebimbangan tersebut mungkin saudara Jentayu pun jadi relax sikit.

TakNak Husam said...

Lim Guan Eng tu la harapan Lim Kit Siang teruskan negara ne jadi sekular, dia jugalah harapan untuk menjayakan Malaysian Malaysia, Kalau Geng2 Ergoban tu tak da dalam Pas, i yakin meka tak kan link dgn Dap yg terang2 kafir harbi tu, tapi nak buat camne , team tu dah kuasai Pas,5 10 tahun akan dtg bila Tok2 Guru dah tak de dlm PAS...PAS akan jadi mcm ameno jugak, tu akan berlaku bila ulama diketepian, U bygkanlah kalau Husam jd Pesiden Pas, Khalid amad jadi Timbalan, Kamarudin Jadi Naib...semua geng otak sekular + liberal...takut la ngan pas skrg.

abe MIE said...

http://pkrpasdap.blogspot.com

Hampir mencapai kemerdekaan, sekitar tahun 1948, kita dikejutkan dengan kebangkitkan komunis di Malaysia. Mereka mahukan Malaysia mengikut 'kepala' mereka sedangkan negara ini asal kepunyaan orang Melayu.

Satu persatu mereka ambil, Singapura kita berikan, kini Batu Putih. Lepas ini apa agaknya. Di Malaysia Pulau Pinang dah kita berikan kepada DAP sama memberikan kepada Singapura Junior.

Begitulah sejarah jangan kita lupa. Satu-persatu sejarah cuba dibina kini supaya generasi masa hadapan mengamatinya.

Kehadiran BABI-DAP-PAS bukti bagaimana kemerdekaan masih perlu diperjuangkan. Ketiga-tiga barua itu bijak mengatur strategi supaya kita membenci sesama kita asalkan mereka menjadi idola kita dan percaya yang kerajaan masih belum merdeka.

(NAK TAHU CERITA MERDEKA BANYAK LAGI JUMPA ABE MIE DI WEBSITE DI ATAS)

InsanMarhaen said...

Salaam.

Yahudi freemason yg obses dengan nombor dan tarikh akan tertarik dengan tarikh 16.9 ni..

16 Sept = 16 Ramadhan, bertemunya 2 kalendar iaitu Masehi dan hijrah.

16.9 juga merupakan hari pembentukan negara Malaysia.

16.9 juga dikenali sebagai 916 macam 911 WTC. Zahir nombor 916 ini semacam yin dan yang terbalik. Seolah2 pada hari itu ada sesuatu yang akan diterbalikkan.

Kempen menterbalikkan bendera Malaysia sempena 31.8 ini pernah cuba dijalankan oleh beberapa individu dari dalam PKR dan DAP. Target mereka ialah pada 31.8 ramai akan mengibarkan jalur gemilang secara terbalik. Maksud bendera terbalik ini sebenarnya sangat negatif dan tak sanggup saya nyatakan disini. Tetapi rancangan mereka gagal setelah mendapat serangan pemikiran yg pantas dari para pejuang.

Menerbalikkan adalah perbuatan meletakkan yang bawah di atas dan yang atas di bawah. Cuba perhatikan frasa ketuanan rakyat. Seorang rakyat diletakkan di tempat paling tinggi (tuan). Tuan itu dari kalangan rakyat.

916 itu juga membawa makna penjelmaan semula negara Malaysia ke satu bentuk yang baru seperti mengikut acuan pihak2 tertentu. Nauzubillah.

Para pejuang mesti berwaspasa untuk selama 2 minggu pertama bulan Ramadhan ini. Seperti kata saudara di dalam kotak shout box tu, jika wujudnya penaja halus kepada gerakan mereka ini, ianya tidak mustahil berlaku.

Semoga Allah melindungi negara kita dari fitnah dajjal dan bencananya.

Say no to NWO, say no to republic Malaysia

Post a Comment

Blog Archive

Dilema Melayu Sabah

Buku Penulis

Buku Tun Mahathir

Bakal Diterbitkan