23 SEPTEMBER = SIAPA AKAN JADI GILA

on Friday, September 19

1. 24 SEPTEMBER 2008 - adalah sebutan semula kes liwat Anwar di Mahkamah. Dan Anwar terkejar-kejar untuk membuat apa jua kaedah untuk merampas kuasa. Tidak berjaya 916, Anwar mencuba untuk bertemu Perdana Menteri, namun kebijaksanaan Pak Lah tidak perlu jumpa Anwar kerana Surat Anwar Rupa-Rupanya tiada berkenaan peralihan kuasa, hanya berkenaan masalah-masalah negara dan cadangan-cadangannya. Begitulah bijaknya Anwar cuba untuk menguasai minda rakyat yang teripu setiap hari.

2. Kemudian Anwar membawa mencadangkan supaya dibuat persidangan tergempar Parlimen untuk membuat undi tidak percaya kepada Perdana Menteri. Dua bulan dahulu sudah dibuat di Parlimen tetapi ahli-ahli PAS pun menolak usul itu, malah Speaker Parlimen tidak membenarkan usul itu.

3. Bila PM kata tak perlu ada pertemuan dengan Anwar, Anwar membuat spekulasi kepada dirinya sendiri, bahawa mungkin dia akan ditahan ISA, dia minta dia tidak ditahan ISA. Dalam jawapan, PM berkata dia tidak pernah sebut pun untuk menahan sesiapa dalam ISA, batangkali orang yang bercakap itu rasa dirinya membuat kesalahan sebab itu dia menghukum dirinya sendiri, sebelum benar-benar ditangkap.

4. Sebelum itu, Anwar bercadang untuk ke Istana membawa senarai nama MP BN yang henda melompat kepada DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong. Penulis menghubungi rakan di Istana, ternyata ia hanya mainan Anwar untuk menjaga hati dan sokongan pengikutnya. Tidak ada apa-apa program tukar kuasa di istana negara, semua program berjadual diteruskan seperti biasa.

5. Semalam di TV, Profesor Fadhil daripada Ahli Lembaga Kaunseling menyatakan ada banyak sebab sesorang jadi gila. Antaranya bila tak dapat seseorang gadis yang diminati, dia akan salahkan semua orang sehingga wujud simptom-simtom gila, bercakap sendiri, tiak mendngar kata-kata orang, menganggap dirinya sahaja benar, sama juga kata Prof Fadhil, orang yang gila kuasa, bila tak dapat kuasa akan meroyan, bercakap sendiri, bertindak yang gila-gila sehingga jadi gila. Nak tanya Prof Fadhil, siapa akan jadi gila?

6. Hari ini, Presiden PAS mengingatkan ahli-ahli PAS jangan terbawa-bawa dengan usaha membentuk kerajaan baru sehingga sangup mengetepikan ideologi parti PAS untuk menubuhkan Negara Islam. Pengamatan penulis, ini ingatan kepada Anwar, PKR dan DAP,,

7. Kita tengok Pendirian Anwar dalam Kes YB Zulkifli VS Bar Council. YB Zulkifli mempertahankan kesucian agama Islam. Bar Council mempertahankan Hak Asasi Manusia termasuklah orang nak murtad tak bleh halang dsbnya. KIta tengok Hukuman yang akan diberikan oleh Lembaga Disiplin PKR ke atas YB Zulkifli. Kita tunggu dan lihat Anwar akan sokong Islam atau Sokong Bar Council.

12 Komen:

Mankanan said...

Salam...
Anwar tengah kelam kabut la tu. 24 September adalah tarikh sebut semula kes liwat, jadi sebab itulah beliau nak suruh Pak Lah buat persidangan tergempar Parlimen pada 23 September untuk bentangkan usul tak percaya kepada pimpinan Pak Lah.

Satu lagi sebab ialah beliau takut katak-katak yang nak lompat tak jadi nak lompat sebab lama sangat nak tunggu Parlimen bersidang iaitu pada 13 Oktober. Tu yang beliau nak minta Pak Lah buat persdangan tergempar Parlimen pada 23 September... Apa-apalah Anwar...

amoi,ipoh said...

maybe anwar dah gileee

Anonymous said...

Gila dan membuatkan orang yg ikut dia juga macam gila.

gorilla biskut said...

lama-lama nanti rasanya kita semua yang bakal jadi gila dengan segala macam sandiwara politik!!

Anwar tak habis-habis dengan cita-cita dia nak jadi PM.memang Anwar serang secara habis-habisan.serangan jenis "tiada maaf bagimu!".

youth attack said...

Anwar sekarang dah terkejar-kejar dalam mengejar impiannya.16 september tahun ini tiada apa pun yang berlaku.sebelum ini Anwar mencanang-canangkan yang 16 sept yang lepas adalah tarikh kerajaan baru untuk wujud.

tapi pelik juga kerana Anwar tak pernah mengumumkan tarikh berserta dengan tahun.hanya tarikh dan bulan sahaja.

tak pasti jika usul undi tak percaya akan disokong sepenuhnya oleh ahli parlimen nanti.kalau tidak disokong,apa pula tindakan Anwar selepas itu?

Dr. RBAONG said...

orang yang suka berangan, akan tetap dengan angan-anganye. 16 Sept dah lepas. Pas tu kate 20 hb ada nilai sejarah jugak. Pas tu 23 hb. Lepas ni tarikh ape pulak tak tahulah. mungkin birthday dia, atau birthday Lim Kit Siang Atau Karpal Sing. Mana mana tarikh pun tak kisahlah. Percakapan dia dah tak ada nilai. Jadi bahan lawak je.
(The best joke on the century)

Cukup-cukuplah tipu orang.

Anonymous said...

Anwar all out politicking tiap-tiap hari. Dia akan buat apa saja yg tergerak dihatinya.

Zahar said...

Seandainya seseorang itu sudah mengaku yang dia pembohong, seterusnya dia berkata yang dia tidak gila, bukankah kenyataan yang dia tidak gila itu satu pembohongan?

Konundrum didalam dilema nih.

Panglima ke 7 said...

Mustapha Ali vs DSAI & TGNA

916 = DSAI jadi PM

Mustapha Ali = 916 x betul

DSAI = 916 betul

TGNA = 916 betul dan Mustapha Ali salah.

Fakta pada 920 = 916 x betul

916 x betul = Mustapha Ali betul

Mustapha Ali betul = DSAI & TGNA salah.

Kesimpulan = Mustapha Ali kena mengadap TGNA meminta maaf.

Dr. RBAONG said...

BERITA TERKINI!!!!!!

Disahkan dari sumber yang amat-amat dipercayai.

Anwar Ibrahim pasti akan jadi PM pada 23/9/08 ini.

Disebabkan masalah teknikal, majlis angkat sumpah akan hanya diadakan pada 24/9/08.

=
=
=
=

Ralat:
Rupenye PM versi Shahnon Ahmad
Angkat sumpah bukan depan DYMM YDA, tapi depan hakim session court.

Taklid kepada Imam said...

Berani kamu semua mempersoalkan kata-kata Imam Mujtahid Mutlak Sheikh Anwar ibni Ibrahimi At Timing, sedarlah ulama-ulama PAS pun meyakini kebenaran Imam Anwar dan tidak mempersoalkannya sedikit pun.

Buktinya karomah Imam Anwar ialah tarikh keramat 916 yang telah dibuktikan kekeramatannya. Jangan lupa “tulah” Tuan Guru Nik Aziz yang sentiasa berada di belakang Imam bagi menyokongnya. Tulah tersebut bakal menimpa sesiapa yang tidak setuju dengan Imam Anwar.

Tengok apa yg telah berlaku kepada Mustapha Ali, bersedia memohon maaf walaupun dia betul.

Pok Nik Klate said...

Raso raso pok nik la..lo ni pon anwar nampok doh unsur2 gila tu. tiap2 hari buat kenyataan nak jadi perdana menteri..kekadang pok nik beraso kesian jugok..belinang air mata air hidung merayu pak lah supaya serah kuaso ko dio pasal dio nak jadi jugok perdana menteri.. wei laaa ado jugok manusio lagu ni....pok nik tengok air muko dio tu pok nik buleh nampok doh muko tak berapa jujur.. ore2 tuo macam pok nik ni tengok muka tahu doh..peel perangai manusia.. Anwar ni pok nik tengok tak pakai kijo ni..
Jadi sebelum di mengacau rumah ore..dok melaung nak jadi perdana menteri baiklah ambil langkah pencegahan segera..kalu di kampung pok nik..polis mari pakai baju besi dan hantar ko hospital lorong che husin di jalan berek 12.. Tp kalu Nuar ni..nak letak mana? Kamunting molek jugok tp paderi betino hok kuat make babi tu pon doh tubik..tidak boleh Nuar ada saing sambil melaung nak jadi Perdana Menteri dan Teresa Cock sambut..Amin...

Post a Comment

Blog Archive

Dilema Melayu Sabah

Buku Penulis

Buku Tun Mahathir

Bakal Diterbitkan