HAK MELAYU = ISLAM VS HAK ASASI MANUSIA

on Monday, September 22

1. JIKA kita bercakap mengenai hak kita di negara ini, atau jika kita bercakap mengenai hak sebagai umat Islam, maka dengan mudahnya kita akan dilabel sebagai racist ataupun mencabul Hak Asasi Manusia. Inilah yang berlaku kepada YB Zulkifli Nordin apabila dia mempersoal Bar Council, dan ini jugalah yang berlaku kepada Dato Ahmad Ismail dan Datuk Hishamudin apabila bercakap tentang sejarah dan keris. Bolehkah Sejarah & Keris dipisahkan dari bangsa Melayu? Sedangkan Lee Kuan Yew mengaku dalam Bibliografinya yang dia berasal dari keturunan Guanzhong di selatan China!

2. Mereka konon mendabik dada menghormati Hak Asasi Manusia dan Mendesak Hak Saksama dengan umat Islam Melayu. Bagaimanapun, jika kita lihat hampir semua mereka mengambil pekerja Wanita Islam Indonesia sebagai pembantu rumah dan menganiaya pula mereka. Kita membaca setiap masa dalam akhbar banyak kes-kes kezaliman majikan mereka memaksa pebantu-pembantunya memegang/memasak khinzir tanpa Memperdulikan Hak Asasi mereka sebagai Muslim. Banyak kes jenayah seksaan terdedah di mahkmah.

3. Lumrahnya pembantu rumah Islam Indonesia diarah bekerja tanpa henti...biliknya diberi selorong dengan lantai antara barang dalam setor, malah mereka tak dihormati ketika tidur atau ketika cuba mengerjakan solat, diganggu sentiasa, bekerja dari sebelum subuh hingga ke lewat malam.

4. Apakah mereka Ikhlas memperjuangkan Hak Asasi Manusia? Benarkah mereka ini Ikhlas hendak menegakkan Keadilan? Mungkinkah mereka itu sengaja menyiksa pembantu-pembantu rumah Islam Indonesia sebagai membalas dendam kepada Melayu.

KALAULAH orang-orang seperti Teresa Kok, Tian Chua, Sivarasah, Ronnie Liu, Karpal Singh Manusia yang Berperikemanusiaan KENAPA tidak mengaturkan bantuan secara sistematik kepada mangsa-mangsa kezaliman pembantu Islam Indonesia yang jadi mangsa tanpa tempat mengadu?

5. Adakah mereka benar-benar Ikhlas atau mereka memang tiada niat berlaku adil malah hanya memutarbelitkan demi tamak haloba & dengki semata-mata. Benarlah Al-Quran menyatakan dengan jelas, jangan sekali-kali percaya akan mereka... Perhatikan kes Teresa Kok dan makanan macam anjing di Kamunting...Dia hina siapa sebenarnya tu? Dia tujukan kepada siapa sebenarnya tu?

6. Sekarang ini, perhatikanlah... Melayu dalam UMNO, Melayu PAS, Melayu dalam PKR semua berebut-rebut nak jadi champion isu-isu yang didesak oleh mereka. Soal makanan macam anjinglah, soal suara azan lah, soal tulisan jawilah, soal ladang khinzirlah semua Melayu dalam UMNO/PAS/PKR berebut-berebut nak jadi juara.

Mereka terlupa satu hal...bagimana pula anjing-anjing yang menyalak 3 4 kali setiap hari setiap malam sehingga mengganggu tidur dan kesihatan umat Islam di sebelah rumah! Agak-agaknya beranikah Ketua Pemuda PAS yang suka Glamour tu memperjuangkan mendesak agar dikawal kalau tidak diharamkan, pemeliharaan anjing di kawasan perumahan demi Hak Asasi Kita juga sebagai Muslim? Beranikah da bersuara di Parlimen?

7. JIka semuanya tidak boleh, maka ingatlah perjanjian semasa nak merdeka dulu...Siapa Raja? Siapa Tuan? Siapa Memberi? Siapa diberi? JIka masih hendak perjuangkan Hak Asasi Manusia, apakah agaknya Hak Asasi orang Melayu Islam di Singapura sekarang ini? Adakah mereka mendapat Hak Asasi mereka sebagai mana dinikmati Hak Asasi oleh bukan Melayu di Malaysia? .

10 Komen:

zamzuri said...

setuju, yg kena tekan skrg ne melayu tak kira dlm pas, umno or pkr. ne smua gara2 anwar yg dah terikat dgn dap tu,nasib baikle haji hadi dapat hidayah dari Allah SWT, jika tidak, terperangkap juge mcm anwar,

so, kene tuggu PRU13, org melayu kene bersatu semule le.

Anonymous said...

Datuk Ibrahim Ai dah buat Persatuan baru mempertahankan hak org Melayu mari kia joint, tanpa mengira fahaman politik.

Anonymous said...

apa nama pertubuhan tu, boleh caya ke dia ne

Anonymous said...

JENTAYU BODOH

Anonymous said...

abis ko nak depa amek orang gaji dari china! pastu reramai buat PR, pastu kita kene halau dari mesia!

mahaden,jb said...

Sy berpendapat ada benarnya tulian sdra, tetapi sy percaya byk lagi ketidADILAN berlaku skrg terutama dlm jual beli, sebab itu mengapa kita tidak membeli di kedai Muslim, jika Non Muslim kita tahu berlaku adil ya tidak mengapa, jika tidak sudah tentu kita kena cari pilihan lain, kita sebenarnya raja.teruskan.

Anonymous said...

org Cina Malaysia pun tak mahu ambil pembantu rumah cina dari China. kita tetap perlu org gaji indon tapi kekejaman yg mereka lakukan tu perlu dibicara, tiada pilihan,

apa kata amah muslim untuk muslim je,

Panglima Perang Cyber said...

ada bukti teressa kok kata jelas seperti makanan anjing tetapi dinafikan selepasnya..

jelas bukan utusan malaysia memutarbelitkan kenyataan.

Bahkan teressa lah yg suka putar alam dgn kenyataannya.

Sila lawat blog saya lihat sendiri rakaman berita Tv3 kenyataan Teressa Kok tersebut.

Salam semua.

Pok Nik Klate said...

Salam Jentayu...

Sebabya ramai pembesar2 melayu yang tak ada jiwa melayu..yg meras sangat seronok dgn kedudukan duniawi..yg tak kisah org melayu lain..yg tak mahu pon fikir berkenaan melayu dan masalah melayu. org2 spt anwar ibrahim,azmin ali,husam musa,nik aziz mb klate..
Barangkali jentayu..sudah tiba masa dan saat ketikanya..kita kena menggunakan kekerasan pulak..utk mengajar mereka2 yg tidak tahu menghormati melayu dan ketuanannya..

HIDUP MELAYU..(yg betul2 melayu)

Anonymous said...

Semangat perjuangan Melayu kini nampaknya tidak seperti pejuang-pejuang terdahulu. Justeru, marilah kita bangkit berjuang membela agama, bangsa dan negara tercinta. Kitalah pewaris pejuang-pejuang Melayu.

Post a Comment

Blog Archive

Dilema Melayu Sabah

Buku Penulis

Buku Tun Mahathir

Bakal Diterbitkan