PRESIDEN PKR = TIAN CHUA LAWAN ANWAR IBRAHIM

on Thursday, September 25

1. SELEPAS pengakuan Teresa Kok pasal makanan macam anjing di Kem Kamunting, Teresa sempat pula main-main sebut pasal Kucing pula! Jika anda prihatin, sebenarnya apa maksud Teresa sebut Kucing pula.Dari segi bahasa politik, itu maksudnya hina orang Melayu dan umat Islam tu...sebab Kucing binatang yang selalu berada dalam rumah orang Melayu dan umat Islam. Kita saja yang tak peka!

2. Kemudian Tian Chua yang bijak berlakon sanggup mati di hadapan Bulldozer setiap kali demonstrasi, oleh kerana sangat-sangat terdesak, sangat-sangat takut rakyat tahu tembelang mereka, sanggup berbohong kononnya ada " orang tengah ' sudah "deal" dengan Perdana Menteri untuk urusan peralihan kuasa kepada Anwar Ibrahim. Pak Lah kata ia Berita paling Gila . Kemudian, barulah Anwar menukar ' tune ' kempennya yang gagal itu dengan berkata Pak Lah benar, Tian Chua yang bohong. Wah...Anwar pun sudah tunjuk Tian Chua Pembohong dan Penipu. Rakyat nak percaya lagikah PKR ne?. Kalau budaya Melayu, orang yang menipu macam ne, yang disahkan menipu oleh Anwar, Tian Chua ne tak ada muka lagi nak pergi tunjuk muka kat Parlimen. Baik berhenti saja jadi YB, memalukan sahaja.

3. Apakah pembohongan satu budaya mereka? Di negara China, oleh kerana nak untung sangat berlipat-lipat ganda, mereka sanggup menipu pengguna susu dengan mencemarkannya dengan kimia Melamine.53, 000 bayi keracunan dan banyak lagi kes belum diumumkan. Mereka lakukan semata-mata untuk menaikan nisbah kandungan protien secara palsu. Nampaknya mereka sanggup membunuh untuk mengejar keuntungan!

4. Apakah sebabnya mereka marah dan mengkritik habis-habisan PDRM, BPR, dan Audit Negara . Apakah mereka takut terdedah segala korupsi mereka. Lihat sahaja kes workshop di Terengganu yang mengenakan tuntutan palsu yang begitu tinggi. Kalau kita semua peka dan perasan, sebenarnya ada pihak yang sengaja menuding jari dengan pandai-pandai mengalih perhatian dengan mengecam orang Melayu dan kerajaan Melayu sebagai korup dan sebagainya.

5. Jika dilihat rakan-rakan Cina kita di seluruh negara, bukanlah semua mereka seperti yang di atas, melainkan mereka-mereka yang diatas itu dan yang sewaktu dengannya. Malangnya sehingga ke hari ini, Ulama-ulama PAS diam-diam je pasal Hadiah Seks diklasifikasikan sebagai Sedekah oleh orang PKR ne. Aduhai, janganlah pula ulama PAS keluarkan fatwa bersetuju pula!

Mereka membela diri sendiri konon ia komplot BPR...aduhai, membela diri biarlah bertempat. Dah tahu Zina itu Dosa Besar, Dah Tahu Zina itu Haram mencium bau syurga jika taubat nasuha tidak diterima Allah SWT,Dah tahu penzina itu hukumannya berat, kenapalah nak dekati, kenapa tak tegas kata tak mahu, kenapa tak tegas halau gadis-gadis China itu, bukankah ada Handphone call sahaja 999, bagitahu pihak berkuasa ada rasuah seks. Nawaitu ?

Apapun kita berdoa kita dijauhkan dari perkara ini. Tak ada kesimpulan di sini, kena tanya DS Anwar Ibrahim dan ulama-ulama PKR apakah tindakan mereka selanjutnya. Kalau YB Zulkifli kena menghadap Lembaga Disiplin bukan pasal habuan Seks, kes mereka kena tanya Presiden dan Penasihat PKR .

17 Komen:

PKRKlang said...

saya juga ada dngar PKR ini akan jadi parti Cina mcm Gerakan bila Tian Chua menang Presiden, saya ada dengar Tian Chua nak lawan Presiden masa akan datang,bagaimana sdra boleh tahu

Gerila Malaya said...

Tu namanya clash of the penipus..

nakomatsue said...

Mereka membela diri sendiri konon ia komplot BPR...aduhai, membela diri biarlah bertempat. Dah tahu Zina itu Dosa Besar, Dah Tahu Zina itu Haram mencium bau syurga jika taubat nasuha tidak diterima Allah SWT,Dah tahu penzina itu hukumannya berat, kenapalah nak dekati, kenapa tak tegas kata tak mahu, kenapa tak tegas halau gadis-gadis China itu, bukankah ada Handphone call sahaja 999, bagitahu pihak berkuasa ada rasuah seks. Nawaitu ?

JENTAYU...SETAKAT ILMU YANG SAYA PELAJARI, HANYA DOSA SYIRIK SAHAJA YANG ALLAH TAK AMPUN....DOSA ZINA ALLAH AMPUN....JANGAN JADI KHAWARIJ JENTAYU....TUKAR BALIK KENYATAAN TU...

jentayu said...

tq nakomatsue, jika salah abaikan. saya rujuk dulu dgn ustaz2 untuk betulkan. tq.

Taksub kepada Imam said...

Fatwa terkini Imam Mazhab :

Barangsiapa yang ingin menipu bagi pihak jemaah wajib rujuk kepada Imam Mujtahid telebih dahulu. Ini untuk menjaga maslahah jamaah dalam penipuan2 yang ingin diwar-warkan.

Setiap keputusan jamaah akan diputuskan secara ijmak dengan kaedah “standing ovation”.

kumbang said...

salam
Walaupun apa alasan PKR rasuah seks atau apa pun, masih tidak menafikan yag ahli PKR itu berzina dan PAS tentu tak akan menerima orang sebegini. Seperti biasa,atas perkiraan saya mungkin ahli PAS akan berdiam diri kerana sebarang komen kan memakan diri, jika sumpah Saiful mungkin dikatakan mengikut syariat tetapi perkara zina ini mungkin tiada apa yang dapat dirungkaikan dan dinafikan.
Silap ahli PKR itu kerana tidak dapat mengawal diri. Jentayu salah menulis itu adalah perkara normal,kita boleh perbetulkan mungkin kerana kita semua dalam proses pembelajaran.
Wassalam

Panglima Perang Cyber said...

Dah tahu Zina itu Dosa Besar, Dah Tahu Zina itu Haram mencium bau syurga jika taubat nasuha tidak diterima Allah SWT,


Komen saya : baca betul betul...ada perkataan JIKA di belakangnya...

Memang tiada siapa tahu taubat kita diterima tidak.maka JIKA tidak diampun maka TIDAK masuk syurga. Dan ia hak mutlak Allah.

Perkataan HARAM masuk syurga tidak bermakna selama lamanya dia diharamkan. Mungkin diseksa terlebih dahulu.

tetapi berdosa amat besar jika kita katakan zina macam sedekah. Benda mungkar disamakan dengan amalan sunat.

takkan berzina pun nak bela juga kot ?

dah terang dia akui sendiri...nak baik sangka pun tak boleh dah...

siap 'keluar fatwa' tak bertauliah lagi. heheh

ajaran Raja ISA a.k.a Raja Pet ?

Moga jangan puter alam lah saudara...

saya akui bahawa zina diampunkan Allah jika taubat diterima Allah...

tetapi jika menghukum zina setaraf dengan sedekah adakah diampun juga ? kerana orang berhukum dengan hukum lain ( halal ditukar jadi haram atau haram difatwa halal ) dll akan menjadi samada zalim, fasiq atau kafir...

adakah kafir masuk syurga ? fikirlah...bukankah munafik masuk neraka dan bawah lagi dari kafir ?

Orang guna hukum selain Hukum ditetapkan agama Allah maka ada tiga jenis seperti dalil di bawah :

sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang yang kafir.
(Al-Maedah :44)

sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan Allah, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.
(Al-Maedah : 45)

sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang yang fasik.
(Al-Maedah : 47)


Sekian, betulkan jika salah.

JENTAYU said...

TERIMAKASIH USTAZ PANGLIMA PERANG SIBER, HARAP NAKOMATSUE CUBA FAHAMI

Anonymous said...

heran yer...
seks dah boleh disedekah..??

dulu, melacur boleh dilakukan dalam darurat..??

ini semua berlaku dlm islam hadhari.

amatlah malang jika satu puak yg baru nak naik, bilamana ahli melakukan silap, habis buat modal hentam habis-habisan.

kalaulah konsert bercampur lelaki perempuan bukan mahram, itu boleh di tukarkan ke konsert amal. boleh jadi halal yer...

Anonymous said...

ehh.. taak... kita mesti bersangka baik kalau dia orang Anwar..

"Timbalan Pengerusi PKR Perak, Zulkifli Ibrahim menyifatkan kenyataan seorang ahli parti itu bahawa habuan seks sama seperti menerima sedekah, sebagai sekadar satu "kesilapan bahasa yang tidak disengajakan"

Dia tersasul je rupernya.. bukan tersasul lidah je.. tersasul dgn amoi sekali..

nakomatsue said...

Dari Abu Dzar r.a. berkata, Rasulullah s.a.w. bersabda, "Tidaklah seorang hamba Allah yang mengucapkan Laa ilaaha illallaah kemudian mati dengan kalimat itu melainkan ia pasti masuk syurga." Saya bertanya, "Walaupun ia berzina dan mencuri?" Baginda menjawab, "Walaupun ia berzina dan mencuri." Saya bertanya lagi, "Walaupun ia berzina dan mencuri?" Baginda menegaskan, "Walaupun ia berzina dan mencuri, meskipun Abu Dzar tidak suka." (Hr. Bukhari, bab Pakaian putih, hadis nombor 5827).

Hadis ini bukan untuk menyokong orang yang berzina itu. Hadis ini untuk menegaskan bahawa orang yang berzina akan diampun oleh Allah jika dia mati dalam keadaan masih Islam. Harap Jentayu dan Panglima faham...sebab saya bukan orang PKR dan sampai mati pun insyaAllah tak akan sokong dan undi PKR termasuklah PAS.

jentayu said...

TQ nakomatsue, jika saya salah sy mengaku saja sebab ini bab agama barangkali nako leih arif, cuma Berzina tetap salah . Namun, apa pun alasan oarng PKR itu, dia sudah mengaku berzina, kalau dia iman kuat dia boleh tolak, tapi dia berzina juga.

Dalam hal begini ulama2 PKR diam saja termasuklah Presiden dan Penasihatnya, kalau kena org lain mereka melenting macam kera.

Apapun alasaan, Zina itu tidak boleh dalam agama kita. D9ia melakukan dalam sedar bukan dalam gila.

Yg kita nak hightlightkan ialah semua manusia sama sahaja, kecuali yg beriman dan bertaqwa. namun, dalam PKR, semua org adalah bersalah kecuali mereka saja yg benar belaka.

panglima ke 7 said...

saya yakin tuan Jentayu tiada masalah untuk menerima kebenaran sebagai kebenaran. kita semua pun harap2nya begitu. Yg benar tetap benar, yang salah tu salah. Kita harap Anwar dan pengikut2nya pun begitu. Berlapang dadalah.

cuma saya nak kongsikan pengalaman, ada Ustaz saya seorang tu dulu kata, dosa syirik pun diampunkan Allah. Saya mendengarnya pun terkejut, saya katakan saya tak belajar macam tu.

Saya ingatkan dia ayat Al-Quran

“Bahawa sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan dosa seseorang yang syirik kepadanya dan Allah akan mengampunkan kepada sesiapa yang Dia kehendaki iaitu selain dari dosa syirik. Barang siapa yang mempersekutukan Allah, maka sungguh ia telah berbuat dosa yang besar.” – (Surah an-Nisa’, ayat 48)

Tapi dia kata, betul!! Itu semasa di akhirat, bagi siapa yg membawa dosa2 tanpa meminta ampun semasa di dunia lagi. Ada yg buat dosa syirik semasa di dunia tetapi insaf sebenar-benar insaf dan bertaubat, di akhirat bakal diampunkan Allah Yang Maha Pengampun.

Memang lain pandangan Ulama tu. Membuatkan saya terus berfikir.

Apa yg jadi pokok disini janganlah kita berputus asa dengan rahmat Allah. Yang berputus asa itulah jalan mati yang sebenar2.

nakomatsue said...

PANG5 KE 7..AWAK BETUL.

ORANG YANG TAUBAT DARIPADA SYIRIK SEBELUM MATI...DIA AKAN MASUK SYURGA JUGA. TAPI KALAU DIA TAK SEMPAT TAUBAT...MEMANG TAK DE HARAPAN LANGSUNG UNTUK DIA MASUK SYURGA.

BERBEZA DENGAN DOSA YANG LAIN...DOSA LAIN JIKA DIBUAT (SELAGI TAK SYIRIK) MESKIPUN TAK SEMPAT TAUBAT...AKAN TERIMA PENGADILAN...SAMADA DIHAPUSKAN KESALAHAN ITU KERANA KEBAIKAN-KEBAIKAN YANG LAIN ATAU KERANA MENDAPAT KEBAIKAN DARIPADA PEHALA ORANG LAIN (KERANA JADI MANGSA UMPATAN YANG DILARANG) ATAU ALLAH SENDIRI BERMURAH HATI UNTUK MENGAMPUNKAN...AKHIRNYA AKAN MASUK SYURGA JUGA. YANG PALING PENTING IALAH JANGAN MENSYIRIKKAN ALLAH. JANGAN PUTUS ASA DENGAN RAHMATNYA TAPI JANGAN MEMPERMAIN-MAINKAN PERINTAH DAN LARANGAN ALLAH.

KESIMPULANNYA: JANGAN MEMANDANG RENDAH SESUATU KEBAIKAN, WALAU SEKECIL MANAPUN IANYA. MESKIPUN SEKADAR MEMBUANG DURI ATAU SAMPAH SARAP DARI JALAN KERANA MUNGKIN IA AKAN MENJADI SAHAM UNTUK MENDAPAT RAHMAT ALLAH LALU DIMASUKKAN KE DALAM SYURGA. SELALUNYA DALAM AMALAN-AMALAN YANG KECIL KITA LEBIH IKHLAS SEBAB KITA RASA BIASA JE.

SATU LAGI...KALAU BOLEH LAPANGKAN MASA UNTUK DAKWAH ORANG KAFIR (CINA, INDIA, BUMIPUTRA YANG BELUM ISLAM) SUPAYA MEREKA MASUK ISLAM DAPAT UCAP KALIMAH SYAHADAT. KESIAN KAT DIORANG. TERGAMAK KE KITA TENGOK DIORANG DUK DALAM NERAKA SELAMA-LAMANYA.

Anonymous said...

ZINA dengan LIWAT tak sama kan???

Tetapi semua itu dosa besar kan??


Tetapi Islam awal-awal lagi minta kita 'JAUHI ZINA' Ini bermakna bukan saja zina yang 'disdekahkan' tetapi mendekati zina pun Allah tidak suka. Apatah lagi berzina.

Anonymous said...

Asalamualaikum,
saya rasa agak pelik bin ajaib,kenapa bila ada perkara yg tidak betul di lakukan oleh pemimpin PR,heboh satu negara.Tapi kalau pemimpin umno yg buat,sunyi sepi negara,sehinggakan boleh kedengaran kalau pin jatuh kelantai.Kalau tuan2 masih ingat,pernah satu ketika dulu seorang ustazah umno memberi kenyataan BOLEH melacurkan diri dlm keadaan darurat.Kenyataan ini lebih teruk kerana ia dikeluarkan oleh seorang ustazah yg berijazah.Seperti yg saya katakan tadi,seluruh negara senyap sunyi seolaholah mengiyakan kenyataan tersebut.Kita semua adalah manusia yg tak lepas dari melakukan kesilapan walau setinggi mana pun pengajian kita.Saya mengambil sikap berbaik sangka.Anggap mereka ni tersilap cakap.Mudah2an mereka bertaubat dan diterima taubatnya.Janganlah kita membesar2kannya,macam kita ni dah confirm masuk syurga.Muhasabah diri dan beristighfarlah.Saya bukan ahli PR atau mana2 parti politik.Yg pasti,insyaalah, sampai mati pun TIDAK akan sokong dan undi BN termasuk UMNO.!!!!!!!!!
HIDUP ISLAM

Panglima Perang Cyber said...

Maaf kerana lama tak tengok respon di sini.

Rasanya semua dah tahu Zul Hassan dah dipecat dari jawatannya. walaupun dibela orang kuat PKR di Perak.

Maknanya tersilap cakap itulah yang membinasakan dia.

Harap jadi panduan. Kita pun kena hati hati juga menulis takut tersilap tulis.

Cuma setiap kesilapan akan diampunkan Allah ...dan jangan takabur mengaku kesalahan kita. macam sesetengah orang bukan bangsa kita yang cepat meminta orang melayu minta maaf tetapi dia sendiri tidak pernah meminta maaf.

Cuma hati hati kerana ada hujung itu kata kunci : SESIAPA YANG DIA KEHENDAKI.

Jika Dia tidak kehendaki maka apakah kesudahannya ?

Dosa kecil pun jika DIA TIDAK MAHU ampun maka NERAKA JUGA JAWABNYA.

mari kita hati hati dengan dosa samada kecil atau besar.

salam kasih sayang...

maafkan orang moga kita dimaafkan Tuhan..

Post a Comment

Blog Archive

Dilema Melayu Sabah

Buku Penulis

Buku Tun Mahathir

Bakal Diterbitkan