TAJUK= MINDA BUSH & MINDA SUN TZU

on Wednesday, October 22

1. Semasa bapa Presiden Goerge Bush menjadi Presiden (1992), Geogre Bush adalah seorang Palyboy yang tidak pernah ambil tahu pun tentang politik.

2. Namun, Bush berubah sikap dan mindanya drpd playboy, org yg tidak berani, tidak peduli hingga menjadi org yang ganas untuk kehendak Negara dan Bangsanya selepas Peristiwa 911. Bush jadi Presiden semasa berumur 50 tahun pada Januari 2001, apabila wartawan bertanya Bush sendiri tidak tahu nama Presiden India!, semasa awal2 menjadi Presiden Bush hanya bercakap tentang pengurangan cukai dan membantu OKU. Pelabur Peter King dari New York kata jika Bush datang mesyuarat dia tidak tahu apa-apapun mengenai ekonomi malah Bush dikatakan hanya membawa resume paling tipis.

3. Selepas 911 Bush terbangun dan tersedar...Bush berubah secara drastik utk mempertahan negaranya dari terrorist Muslim , tiba2 dalam kapal Bush berkata kpd penasihat2nya...we are at war...penasihat2nya terkejut.

Bush pun masuk ke Iraq,Pakistan,Afghanistan, dan melabelkan negara2 yg tidak mengikutinya sebagai Paksi Kejahatan, dan termasuklah dengan Malaysia disenaraikan juga.

4. Bush menggunakan 7 tools untuk meminda sikapnya daripada sederhana kepada ganas.( akan dihuraikan kelak)

5. Di negara China, 2500 tahun dahulu, Sun Tzu menyatakan kepada Maharaja China, orang2 China kalau nak kuat mesti Bersatu dengan cara:
a. Jangan berperang sesama sendiri dalam negeri sendiri
b. Satukan umat, kukuhkan setiakawan

Orang2 Cina baik di mana2 di London,New York,KL,Jakarta,Manila,Bangkok, baik dalam DAP/MCA/SAPP/LDP/SUPP/GERAKAN sebenarnya semua orang Cina bersatu. Ini sudah berlaku sejak dulu lagi.

6.Walaupun mereka berbeza parti nampak DAP dgn MCA/GERAKAN macam bergaduh tapi sebenarnya tidak. Bukti terdekat,apabila UMNO mengkritik Ketua Wanita GERAKAN dalam isu orang Melayu berasal dari Sumatera, MCA pula mendesak Pemuda UMNO dalam isu biasiswa JPA oleh Khairy.

7.Begitu juga apabila Hj Hadi sudah hendak bersatu dengan UMNO suatu ketika dahulu, DAP melenting dan mengata2 PAS dan Hj Hadi, dan mendesak PAS dikeluarkan dari Pakatan Rakyat.

Kita orang Melayu macam mana? Apakah orang Melayu dalam UMNO/PAS/PKR tidak menyedari hal ini, penulis hanya membuka minda.

7 Komen:

Samad said...

Ada kebenarannya juga. Memang tidak dinafikan bahawa kaum Cina bersatu walaupun berlainan parti. Memang mereka 'berperang' antara parti tapi sesama bangsa mereka baik. Orang Melayu, antara parti mereka 'berperang', sesama bangsa sendiri di luar parti pun berperang.. Bukan nak menghina tapi itulah hakikat yang harus diterima. Marilah bangsa Melayu kita bersatu dan mencapai kata sepakat demi agama, bangsa dan negara...

Laman said...

Ini semua angkara Anwar dan konco-konconya yg menyebabkan orang Melayu berpecah belah. Orang2 PAS pula Anwar telah pegang dengan memanipulasi satu kumpulan manusia yang dikenal kini sebagai Erdogan. Sehingga kini PAS tidak dapat berbuat apa2 dan pengaruh Anwar semakin merebak bak kanser yang sangat merbahaya.

Mereka inilah yang menghalangnya penyatuan Melayu dan antara strategi yg digunakan ialah kebencian. Mereka menyemarakkan di kalangan pengikut kebencian terhadap UMNO dan dalam sesi tarbiyah dan usrah modul kebencian ini akan diterapkan ke dalam hati pengikut2. Hasilnya bukan sahaja kebencian dan kejijikan terhadap UMNO tetapi malu dengan jatidiri Melayu.

Mereka merasakan berdosa sekiranya beridentitikan Melayu. Kesemuanya kononnya mesti berdasarkan Islam. Hasilnya mereka tidak merasakan Melayu ada bertanggungjawab terhadap agama, bangsa dan negara akibat terjerat dengan perangkap Anwar dan DAP.

apakenojang said...

bersatu kita pandai, bercerai kita bodoh.

xsukaanubur said...

aku rasa kalau anwar di buang negeri lgi baguih, p la amerika. jgn balik malaysia dah. wat porak-perandakan negara saja.

reform la konon, klu reform ke arah negara yang baik xpe. ni negara makin susah dengan adanya al-juburi.

Baru Baik dari gila said...

Nik ajis ego tak suka Umno..ulama yg tak tau manyatukan orang islam..

hj Hadi sokong Hindraf

Paklah diperbodoh kahiri agen singapore omar ong..

Nuar tolak ketuanan & hak2 Melayu

kalid projek babikan selangor & belacan uitm

zaid gadai johor..

PR mendewikan teresa yg taksuka Melayu/Islam

Melayu sokong orang2 yg gadai Melayu...keparat

Pembekal Induk Cacing said...

Sikit promosi utk peminat induk cacing.

Syarikat saya Eko Harro Agrotech menawarkan cacing dengan harga yang lebih murah dari pelbagai jenis baka seperti Lumbricus Rubellus, Esenia fetida, dan African Night Crawler.

Sila datang segera sementara stok masih ada.

http://indukcacing.blogspot.com

Pok Nik Klate said...

Inilah kupasan jentayu yg baik supaya minda org2 melayu terbuka. Saya mengatakan minda org melayu sgt2 tertutup baik UMNO, PAS dan Melayu PKR(kerana PKR sebenarnya dikuasai oleh India). Sebab itulah kita menyeru melayu dalam PAS (terutama kumpulan Erdogan) dan melayu2 dalam PKR kecuali Anwar Ibrahim yg telah didoktrin pemikiran oelh Lim Kit Siang..telah terpesong begitu jauh dari landasan perjuangan melayu sehinggakan Anwar ni tiada namapak lagi "u turn" atau caldesac dihadapannya.
Sebab itulah cina2 malaysia sekarang begitu tamak mahu menguasai pemerintahan pulak setelah mereka sekian lama menguasai ekonomi negara. Kenapa tiba2 MCA dan Gerakan yg dulu begitu tinggi mempunyai sifat setiakawan dgn UMNO tiba2 menjadi seekor singa yg lapar yang membujur lalu melintang patah? Saya bukanlah ahli persatuan politik melayu mana2. Tetapi kesedaran bangsa melayu (dan mestilah ISLAM) saya sangat tinggi. Sebab itulah saya menjadi sangat sedih melihat melayu yg tak keruan spt Anwar Ibrahim dan disokong pulak oleh melayu2 PAS golongan Erdogan ternyata menjadi "suara" tidak rasmi kpd Cina(baca DAP). Samatelah pulak Tok Guru MB Kelantan berubah laku menjadi politikus murahan sama2 masuk gelanggang sama2 memperjuangkan ideolgi DAP. Pok Nik Aziz harus segera sedar dari tipu daya ini. Berilmu dalam hukum hakam agama tidak semestinya berilmu juga dalam sepak terajang politik. Hukum agama telah termaktub dari dulu sampai bila..wahai Pok Nik Aziz tetapi hukum sepak terajang politik boleh berubah2 setiap saat, minit, jam, hari, minggu, bulan dan tahun. Sedihnya tak terkira melihat kelibat melayu islam begini terjebak sama dgn ideologi permainan politik cina(baca DAP).
Sekarang ini apa2 sahaja yg disuarakan oleh cina baik MCA, Gerakan dan DAP mestilah dibaca idea DAP. DAP adalah jelmaan PAP dan adalah jelmaan Lee Kuan Yew. Alangkah malang bagi umat melayu islam Malaysia bila mana dek kebodohan dan kejahilam melayu PAS dan PKR dan juga UMNO yg hanya nampak kekuasaan menyebabkan agenda perjuangan cina mudah tercapai bila2 masa saja dari sekarang..
Sedarlah wahai Pok Nik Aziz..dan melayu2 yg sekapal dengannya.

Post a Comment

Blog Archive

Dilema Melayu Sabah

Buku Penulis

Buku Tun Mahathir

Bakal Diterbitkan