TAJUK= RAHSIA DAP 13 MEI 1969

on Tuesday, October 21

1. PADA tahun 1979,Lee Kuan Yew bercakap kepada NST, Herald dan lain-lain suratkhabar bahawa Singapura sama seperti Israel. Kalau Israel dikelilingi oleh Arab Muslim, Singapura dikelilingi oleh Malay Muslim. Maka tidak hairanlah sejak 1950an lagi Lee Kuan Yew sering mengadu kepada Pesuruhjaya Tinggi United Kingdom di KL, dan mengadu juga kepada wakil Duta Amerika Syariket di Singapura tentang ketakutannya kepada org2 Melayu.

2. Sebab itu, pada tahun 1965,apabila Tunku mengeluarkan Singapura dari Malaysia, Lee Kuan Yew cepat2 menubuhkan DAP dan menghantar wartawan Lim Kit Siang untuk mengetuai DAP di Tanah Melayu.. Maka itu, PAP adalah DAP, DAP adalah PAP, matlamat mereka ialah menjadi PERDANA MENTERI MALAYSIA.

3. Orang2 Melayu terutama generasi muda Melayu tidak sedar, beberapa hari sebelum 13 MEI 1969, DAP telah menghantar ahli2nya mengelilingi bandar KL dan mengapi-apikan orang Melayu dengan kata2 " MELAYU BODOH,MELAYU BALIK KAMPUNG, MELAYU TANAM JAGUNG,'. Dalam buku Tunku Abd Rahman juga ada menyebut peritiwa ini.
Mereka membuat provokasi sedemikian kerana mereka(DAP) sudah hampir memerintah Selangor.

4. Malah penulis juga diberitahu oleh saksi primier di tempat kejadian, orang2 DAP yang berarak dengan bendera DAP telah membuka seluar mereka dan menayangkan kemaluan mereka kepada gadis2 Melayu!

5. Malangnya ada pula puak2 pimpinan Melayu seperti DS Anwar Ibrahim, MB Khalid Ibrahim, Husam Erdogan teams, dan kawan2 yang sewaktu dengannya boleh tunduk dengan permintaan2 DAP untuk merampas hak2 orang Melayu yang sedikit itu. MB Selangor yang baru pulang dari Mesyuarat Raja2 Melayu di Terengganu pun boleh lagi memperolok2kan resolusi Raja2 Melayu.

6. Mengapakah agaknya Melayu PKR yang diketuai oleh Org Melayu ne bercakap lidah DAP? Mereka minta UITM dibuka kepada Bukan Melayu dan banyak lagi.Tidak membantah DAP mempertikaikan bahasa Melayu, azan, lagu Negaraku, Raja2 Melayu, kesamarataan,keadilan semuanya dalam konteks DAP. Malangnya pemimpin2 PKR tidak membantah !

7. Hari ini Anwar memanggil MP BN dalam Parlimen dengan gantinama diri ' Sahabat', masa rehat Anwar makan bersama2 MP BN di lobi Parlimen, umrah bersama2 MP BN, dalam kereta SMS dengan MP BN, di hotel makan dengan MP BN, kalaulah kalau esok Anwar masuk semula dalam BN ,agaknya apakah pendirian DAP & PAS? Siapa tertipu, siapa menipu, siapa kena tipu?

12 Komen:

Mankanan said...

Kenapa Anwar Ibrahim dan konco-konconya masih lagi mahu bekerjasama dengan DAP yang dah terang lagi bersuluh bahawa mereka ada agenda jahat yang halus? Adakah Anwar lupa atau saja buat-buat lupa atau saja buat-buat tak tahu? Atau memang beliau sendiri nak merosakkan bangsa sendiri? Atau memang beliau nak 'memperkosa' bangsa sendiri?...

Anonymous said...

Orang melayu memang bodoh!!!

Dah tau lemah, buatlah cara orang lemah
- lemah fikiran
- lemah iman
- lemah badan (tidak bersemangat sukan)
- lemah bersaing
stupid!!!!!!!!!!!!!!

pemikir muda said...

siapa la pulak anonymous ni.dia tengok orang Melayu ini "bodoh" dari perspektif mana.dia tak sedar ke dah ramai anak-anak Melayu yang berjaya.

bukalah mata.lihatlah dunia.tak salah untuk bersikap rendah diri tapi martabat dan maruah diri perlu dijaga.

Anonymous said...

Saya suka mengikuti ruangan ini dan rasanya sudah bosan dengan rungutan tuntutan kenaikan gaji dan elaun yang sering dibangkitkan, oleh itu saya ingin bertindak sebaliknya dengan memohon pihak Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) mengkaji semula kadar Elaun Perumahan Wilayah (EPW) di Sabah yang dianggap keterlaluan dan berlebih-lebihan dan wajar dikurangkan nilainya. Rasanya pemberian EPW sebanyak itu di Sabah banyak digunakan bukan untuk tujuan perumahan sebaliknya ada yang memanfaatkannya dengan membiayai kos pembelian yang tidak perlu seperti kereta luar negara penjawat awam di sana. Rasanya tidak logik EPW di Sabah diberikan sekitar RM800-RM1100 sedangkan tiada kos sewa rumah yang menjangkaui angka itu di sana kecuali rumah mewah seperti banglo. Rasanya ada lagi yang lebih memerlukan angka itu terutama yang menetap di kawasan yang berkos hidup tinggi dan mereka yang ingin memiliki rumah sendiri. Saranan ini juga sebagai langkah membantu kerajaan untuk berjimat cermat dalam perbelanjaan pentadbiran. Permintaan ini bukan disebabkan faktor cemburu tetapi mungkin sudah jenuh mendengar tuntutan kenaikan elaun yang rasanya lebih membebankan kerajaan, jadi ada baiknya saranan diberi untuk membantu kerajaan mengurangkan perbelanjaan dan mengutamakan yang lebih memerlukan. Selain itu sebagai peringatan supaya kita bersyukur kerana ada lagi lebih bermasalah dari segi gaji dan elaun ini terutama rakan-rakan kita di sektor swasta.... penjawat memahami

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

sekarang mereka kaya dan boleh bayar apa saja... tak payah buka seluar tunjuk konek lagi....

kalau ada peluang mungkin dapat percuma saja sebab melayu nak kerja dan laparkan duit dia... betul ke? harap ni provokasi saja kot

jangan yang melayu jantan pon ketagih sudah lah. tapi masih ada cina yang barhati mulia... itu cina masuk islam atau masuk melayu maaa....

Anonymous said...

Nuar = DAP = otak kurap..

tak boleh pakai..

Dia ingat orang melayu akan berbodoh kalau selalu dikacau?


Undang2 beruk pun beruk akan mengamuk jika di kacau..

Balik india la Nuar..kalau tak suka hak Melayu..jd hndu mcm atok kau..bodoh Nuar

lutut Anwar said...

Anwar memang nak mangambil kesempatan dengan menggunakan DAP. Dia berharap akan mendapat sokongan kuat dari bukan melayu. Dalam masa yang sama merosakkan melayu sendiri. Apa nak jadi dengan Anwar ni, dia dah tak peduli apa yang akan jadi dengan negara, asalkan apa yang dia mahukan dia dapat.

Che Moq said...

D = P = P = PAKATAN
A = K = A = HARAM
P = R = S = JADAH

Pok Nik Klate said...

Pepatah melayu berbunyi" Pelanduk mudah lupakan jerat tetapi jerat tidak akan melupakan pelanduk". Pepatah ini bagi pok nik amat sesuai menggambarkan senario politik malaysia kita. DAP mencuba 13 mei 1969 tetapi mereka tak berjaya.. mereka tetap tidak akan lupa ideologi perjuangan mereka sampai sekarang dan sampai bila-bila pun. Yang mudah melupakan adalah melayu seperti Anwar Ibrahim, Husam Musa, Nik Aziz dll.

Sebab itulah jerat yg dipasang DAP tahun 1969 masih lagi terpasang sehingga PRU 12 2008. Maka pelanduk2 "bodoh" ini pun terperangkap dek jerat DAP. Mungkin mereka tidak akan mengaku sama sekali..siapalah yg nak mengaku buang najis ditengah jalan..tetapi hakikat itu perlu diakui oleh semua melayu yg bermastautin di Malaysia.
Sebab itu cita2 DAP supaya org2 cina menguasai ekonomi dan pemerintahan sekaligus hampir2 tercapai pada PRU12..disebabkan kebodohan melampau mereka2 yg disebutkan diatas. Perak memang dikuasai cina baik ekonomi atau pemerintahan walaupun seorang manusia melayu bernama mohd nizar menjadi MB..Selangor apatah lagi dgn MB dari PKR lagilah menampakkan kebodohan melampaunya.
Kalau anak2 muda melayu masih tidak berfikir dan menyedari hakikat jerat yg dipasang DAP ini.. maka anak2 muda inilah yg satu hari nanti akan merempat ditanah air sendiri.. Kami manusia melayu yg sudah separuh abad ini akan meninggalkan tanah tanah air tercinta untuk kembali kealam baqa yg kekal selama-lamanya.. Oleh itu berfikirlah manusia melayu yg akan menentukan nasib bangsa dan ugama islam.. mereka2 ini dalam lingkungan 20an...sehingga 40an.
Percayalah jerat DAP (kaum cina) sentiasa terpasang.. hanya pelanduk yg insaf dan berfikir serta cerdik akan dapat melepasi jerat ini utk hari ini, esok dan selama-lamanya.

Panglima ke 7 said...

Salaam, setuju dgn tuan Jentayu..

Paling kurang ajar sekali ialah bila mereka sampaikan sanggup menuduh sejarah 13 Mei kononnya diada-adakan oleh orang Melayu sendiri. Mereka tidak mengaku dengan kesalahan2 yg mereka buat.

Mereka buat buku versi 13 Mei sendiri yg sudah tentu menunjukkan merekalah yg benar.

Fakta yg menunjukkan Anwar duduk dengan tenang dan selesa di sebelah Y.B DAP dalam sesi parlimen, yg mensyarahkan hak2 asasi ajaran Yahudi menguatkan lagi petunjuk kepada kita semua yg Anwarlah pintu kepada mereka untuk mencapai matlamat politik mereka.

Mereka sangat teruja sekarang, dan gambaran fantasi mereka untuk memerintah sebagaimana Lee Kuan Yew di Singapura amat jelas di minda masing2.

Anwarlah yang memungkin segala-galanya.

terbayang di minda mereka juga

1.penempatan baru org2 Melayu yang ditempatkan secara strategik sebaimana di Singapura supaya berpecah belah,
2. penyekatan ajaran agama Islam supaya umat Islam tidak mengamalkan ajaran Islam sebagaimana sepatutnya
3. dan ajaran Amerikalah yang paling patut diikuti sebab majunya itu,
4. Secara strategiknya menghalang org2 Melayu drpd naik ke peringkat atasan sebagaimana di S'pura.
5. Menindas umat Melayu secara sehingga mereka merasakan mereka tidak layak untuk menjadi pemimpin macam di Spura.
6. Dan lain2 bahaya sebagaimana yg tidak dapat digambarkan oleh ramai ahli2 PAS dan PKR yg taksub kepada Anwar.

manjanya said...

Rasanya 2 artikel terbaru di www.teras-umno.com sentuh juga hal 13 Mei 1969 tu..

Anonymous said...

Dialah yg besar bodoh tu..!!!

Post a Comment

Blog Archive

Dilema Melayu Sabah

Buku Penulis

Buku Tun Mahathir

Bakal Diterbitkan