KENAPA DIA TIDAK NAIK TEKSI NO.9

on Thursday, January 22

1. LAPORAN CIA & BBC menyatakan jumlah orang Melayu dan Muslim di Malaysia mencecah 60% lebih. Orang Cina dalam lingkungan 25%. Selebihnya yang lain.

2. Orang Yahudi hanya 14 Juta daam dunia berbanding orang Islam 1.4Billion.

3. Namun di semua sudut, pendidikan, politik, ekonomi, sukan dan sebagainya kita menjadi pengguna barangan Yahudi. Walau dijelaskan oleh PPIM bahawa Coca-Cola itu made in Yahudi, ada kokaian, ada drugs tetapi orang kita masih juga membelinya, meminumnya.

4. Memang orang Yahudi diberikan segala-galanya, paling kaya macam Soros, paling bijak macam Albert Einstin, paling cantik David Beckam, paling kuat macam Amerika/Israel tetapi paling kufur . Sebab itu Surah Al-Baqarah ayat 120 sudah menjelaskan siapa orang Yahudi ini.

5. Apa signifakasinya kepada Malaysia, selepas Peristiswa 911 Netanyahu telah bertemu George Bush dan menyenaraikan negara-negara kononnya paksi kejahatan antaranya Iran, Libya, Syria, Pakistan, malah Indonesia & Malaysia. Semuanya negara Islam.

6. Maka untuk memperkuatkan rangkaian Muslims , maka dicadangkan orang Islam hendaklah membeli produk-produk dan di kedai-kedai Muslim sahaja. Contohnya dari Colgate tukarlah Mukmin, Klinik bla bla tukarlah ke klinik Muslim sekurang-kurangnya bila Dr nak injeck dia memulakan dengan Bismilahirrahmanirrahim, diakhiri dengan Alhadulillah & Insyaallah.

7. Bukan prejudis cuma cuba dengar cerita ini:...
...London, seseorang sedang menunggu Teksi, Teksi pertama dia tak naik, Teksi kedua dia tak naik, Teksi ketiga juga tak naik.......sampailah Teksi ke9. Lalu seorang Wartawan bertanya kepadanya, kenapa tak naik.... Jawabnya, "...saya Jew, semua teksi tadi bukan JEW, saya mesti naik Teksi Jew saja , kerana saya mesti bantu perniagaan orang saya., saya hanya akan naik Teksi orang Jew sahaja..' sampai begitu orang Yahudi Berfikir & Bertindak...

11 Komen:

torexxx said...

bukan semua orang Jew itu jahat.dan bukan semua orang Islam itu baik.ada jew yang perangai lebih baik dari orang Islam dan ada orang Islam yang perangai sungguh tak sopan lebih dari orang jew.

tak perlulah jauh-jauh.kita tengok sajalah lagak anak-anak muda di Kuala Lumpur.ada yang terlebih barat dari orang barat sendiri.

namun terpulang pada setiap individu.saya tak kisah berurusniaga dengan orang mana sekalipun asalkan ornag tu tak menipu dan jujur dalam memberikan khidmat/berniaga.

kita jangan terlepas pandang fakta juga yang ada dan ramai golongan Yahudi yang mengutuk serangan ke atas Palestin oleh Israel.

kalau kita asyik mendidik anak-anak kita untuk membenci kaum lain,sampai bila sifat perkauman akan hilang?

nisha said...

kebencian terhadap sesuatu kaum dan agama patut kita hentikan.kalau kita mahu hidup aman damai jadi kita kena berkompromi dan berkongsi dunia ini dengan orang lain tanpa kita mengabaikan hak kita.

digalakkan untuk kita membantu sesama agama dan kaum tapi apa salahnya juga kita memberikan sokongan juga kepada orang kaum/agama lain yang memerlukan sokongan kita.

hapuskan rasisme!

Mak said...

Tapi kita harus faham, membenci kaum yahudi tidak sama maksudnya dngn membenci kaum lain.

Sedangkan Ulama sendiri sudah ada yang mengeluarkan fakta untuk memboikot dan melakukan apa sahaja penentanagan terhadap Israel. Ingat Israel itu Musuh Islam dalam Kategori Kafir Harbi iaitu orang kafir yang memerangi Orang Islam dan wajib ditentang.

Dalam soal Yahudi tiada Kompromi, harap maklum

sahabat said...

Setuju di atas Mak, Begitu maksud penulis agaknya, bukan kita diminta benci org Cina, India dan lain2 kaum yang ada dalam Malaysia ini.

Yang kita semua benci ialah kekejaman Yahudi yang tidak pernah tamat ke atas umat Islam. Sebagai umat Islam, memang agama Islam sudah menyatakan dengan jelas dan terperinci akan jahatnya Yahudi itu.

Panglima Perang Cyber said...

Benda ni dah diamalkan oleh ulama kita zaman dahulu.

Makan di kedai melayu. Beli di kedai melayu.

Kerana mereka mengharap berkat dari amalan rohani penjual agar dirasai pembeli.

Tetapi ia tidak bermakna kita menghalang perniagaan dengan bangsa berlainan.

Kerana anjuran ini hanya untuk kempen menaikkan jualan orang Islam yang ketinggalan.

Jika sudah ke hadapan tentu tidak perlu lagi kita membuat usul sebegini..

Kan ?

Sedingin Salju said...

Susah sangatkah nak bantu sesama islam. orang cina boleh bantu sesama cina, kenapa islam tidak?

Gerila Malaya said...

Salaam,

Saya setuju bukan maksud tuan penulis untuk membuat rasisme sebagaimana yg sering dilaung2kan puak2 DAP.

kita juga perlu hati2 dgn usaha pihak2 tertentu untuk mengaitkan agama dengan rasisme. Seolah2 memperjuangkan Islam itu adalah rasisme dan perlu dipandang jijik. Hasilnya, segolongan dalam PAS sudah termakan taktik ini dan sanggup untuk membatalkan konsep negara Islam asalkan mendapatkan perkenan pihak tertentu.

Taktik ini sebenarnya daripada taktik yahudi dan daripada kategori "smearism". Taktik yahudi ini macam2 sebab mereka ini golongan pencinta ilmu dan banyak menguasai ilmu-ilmu duniawi tahap yang tinggi.

Antara taktik itu adalah penggunaan perkataan “jew” itu sendiri. Sehingga kini perkataan jew itu sendiri adalah suatu yang mengelirukan, adakah ianya merujuk kepada bangsa atau agama atau kedua-duanya?

Kekeliruan ini dapat dilihat sekiranya seorang yahudi memeluk Islam, dia masih lagi mahu dikenali sebagai muslim jew. Baginya Jew itu merujuk kepada bangsanya.

Sekiranya jew itu merujuk kepada bangsa, bolehkah perkataan jew itu ditranslatekan kepada yahudi. Jew = yahudi ? Bangsa yahudi? Bolehkan kita terima ayat sebegini “Nabi Isa adalah seorang Nabi berbangsa Yahudi”.

Sebaliknya dalam English, perkataan jew itu digunakan secara kebiasaannya untuk merujuk kepada bangsa tersebut. Seorang yahudi pernah berchatting dgn saya dgn mengatakan sebegini “Jesus was a jew”. Dia bermaksudkan Isa itu berbangsa yahudi bukannya beragama yahudi sebab jelas baginya Isa itu Nabi bagi orang kristian.

Dalam pada masa yg sama hanya seorang berdarah jew sahaja yg boleh secara hakikatnya beragama yahudi (judaisme). Yg lain tu kalau ada, semua jadi alat saja.

Ustaz2 ni cakap perkataan sebenarnya bagi merujuk kepada keturunan mereka ini adalah Bani Israel. Contohnya Nabi Isa adalah keturunan Bani Israel. Tapi puak2 yahudi ni sejak satu tempoh dulu melarang mereka dipanggil sedemikian rupa dan telah merekacipta perkataan jew.

Dgn itu sekiranya kita kutuk yahudi, mereka kata kita kutuk jew, yang membuatkan seolah-olah kita anti akan bangsa bani Israel atau dalam istilahnya anti-semistism. Pada masa yang sama mereka bebas menggelar Nabi2 dahulu dgn perkataan jew. Org yahudi yg masuk Islam pun terpaksa gunakan perkataan jew untuk identity mereka.

Anonymous said...

JIKA BN INGIN MENANG PARLIMEN PENSIANGAN, DUA ISU BESAR YG MESTI DISELESAIKAN OLEH KERAJAAN:

1) USIR KELUAR SERAMAI MUNGKIN PENDATANG ASING PTI

2) SAMARATAKAN ELAUN PENJAWAT AWAM SABAH DENGAN SEMENANJUNG..BESAR SANGAT GAPNYA...


DUA ISU INI SERING DIMAINKAN DISANA..BERTINDAK SEBELUM PENAMAAN CALON

Pejuang Bangsa said...

saya setuju ..kita kena praktik beli barangan muslim shj ..di rumah saya sendiri ubat gigi dulu Darlie tetapi sekarang Safi ..

lebih baik kita bantu perniaggan orang islam dengan membeli dari mereka ..

dhame said...

yahudi mmg bangsa yang bijak dan cantik..
namun mereka la juak yang palinh kejam..

Islam mampu setanding dan lebih hebat dr mereka..
jika pemimpin2 kita memperjuangkan agama...
bukan nya bangsa semata2..

arap beri komen pada blog saya..

blink55 said...

assalamualaikum... saudara sekalian.. mmg patutpun kita kna brwaspada trhdp segala kmungkinan yahudi.. jangan smpai kita sndiri yang berpecah belah contoh.. malaysia&indonesia jangan hanya kerana masalah lagu or whtever tu kita nak gaduh.. YAHUDI AKAN TERTAWA KAWAN!!!!!

Post a Comment

Blog Archive

Dilema Melayu Sabah

Buku Penulis

Buku Tun Mahathir

Bakal Diterbitkan