ANWAR JAWAB ELIZABETH ?

on Tuesday, February 17

1. JADUAL Persidangan Parlimen sudah dihantar 3 bulan lebih awal kepada semua MP untuk mengingatkan mereka.

2. Namun, Anwar berlakon lagi lari ke Dubai dan kata Azmin ada hal mustahak dengan pemimpin luar negara. Kehadiran DYMM Seri Paduka Yang Dipertuan Agong di Pembukaan Sidang Parlimen tak pentingkah?

3. Atau bimbang berhadapan dengan titah dan wajah DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong yang murka dengan tindakannya selama ini.

4. Esok Anwar dijangka hadir ke Parlimen, namun hatinya sudah gembira kerana tidak akan berdepan muka dengan DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong.

Barangkali sebab itu Karpal kata Anwar tidak layak jadi Ketua Pembangkang.

5. Penulis jangka Exco Selangor yang terbabit skandal itu akan meletak jawatan sebagai Exco dan ADUN . Ini akan membolehkan Pilihanraya Kecil diadakan di Bukit Lanjan.

6. Anwar sebagai Pemimpin De Facto PKR perlu ditanya 3 perkara =

Mengapa dia tidak hadir ke Pembukaan Sidang Parlimen oleh DYMM SPB Yang DiPertuan Agong ? Siapa lebih penting pemimpin luar negara atau DYMM SPB Yang DiPertuan Agong?

Kedua, kenapa isu YB Bukit Lanjan berlaku semasa dia di luar negara? Apakah ia satu kebetulan?

Dan Apakah Anwar akan mempertahankan Elizabeth?

4 Komen:

irsh said...

Sebagai Exco dan ADUN, kalau barang Sulit sendiri tak boleh nak jaga, bagaimana dengan Fail-fail Sulit Kerajaan? Jangan-jangan ada yang dah terlepas kat musuh asing?

Panglima Perang Cyber said...

Anwar dah kena belasah oleh Yang dipertuan Agong..

Juga oleh Sultan Selangor..

Tu la pucat lesi nak datang ...

dia takut sebab Raja dah tahu dia nak jadi Presiden of Malaysia yang pertama.

Samad said...

Salam...
Saya suka dengan cara penulisan saudara. Memang mudah difahami. Penulisan saudara tentang kepincangan Anwar dan PR memang cukup jelas. Tapi yang menghairankan kenapa pencacai PR masih lagi nak 'back up' PR sehingga sanggup menegakkan 'benang basah' Anwar?

lintahbertulang said...

Memang sah Anwar dah kena murka dengan Yang Dipertuan Agong dan Sultan. Sebab itulah Anwar tak masuk persidangan Parlimen yang dihadiri Yang Dipertuan Agong...

Post a Comment

Blog Archive

Dilema Melayu Sabah

Buku Penulis

Buku Tun Mahathir

Bakal Diterbitkan