TITAH SULTAN PERAK vs ARAHAN YB TRONOH BERSIDANG

on Wednesday, September 2

SIAPA RAJA PERAK?
DULI YANG MAHA MULIA PADUKA SERI SULTAN PERAK DARUL RIDZUAN SULTAN AZLAN MUHIBBUDIN SHAH

1. ...Beta telah memperingatkan bahawa Malaysia adalah sebuah negara berbilang kaum, berbilang agama, berbilang adat resam…. ; maka seharusnyalah diperingatkan, bahawa dalam negara yang semuanya berbilang itu, mesti ada suatu asas untuk ditumpukan perhatian.

2. ...Dalam konteks ini, Malaysia telah wujud dari cantuman tiga wilayah, Persekutuan Tanah Melayu, Sabah dan Sarawak. Persekutuan Tanah Melayu pula diasaskan atas tapak Kesultanan Melayu Melaka…. ; Perkataan Negeri-Negeri Melayu Bersekutu dan Negeri-Negeri Melayu Tidak Bersekutu dan Persekutuan Tanah Melayu masih wujud dalam undang-undang kita.

3. ....Dengan lain perkataan, negara Malaysia adalah berteraskan kepada sejarah Melayu, evolusi politik Melayu, nasionalisme Melayu yang hidup subur dan kepulauan Melayu yang mempunyai sejarah kebudayaan Melayu..... Faktor-faktor dan hakikat ini yang melahirkan Negeri-Negeri Melayu, Persekutuan Tanah Melayu, dan akhirnya Malaysia.

4. ....Beta telah menzahirkan pandangan bahawa Negara ini merintis perjalanan demokrasi berpelembagaan dengan kesedaran bahawa Negara ini adalah Negara pelbagai kaum dengan pelbagai bahasa, budaya dan agama. Perbezaan tersebut perlu disesuaikan dalam rangka perlembagaan yang mengiktiraf tradisi masyarakat Melayu; lalu diperkenalkan ciri yang unik, iaitu meletakkan sistem Kesultanan berada di puncak sistem pemerintahan.

5. ... Dalam konteks negeri Perak hari ini, arahan YB Tronoh mengadakan Persidangan Dewan Undangan Negeri Perak hari ini siapa Rajanya yang akan merasmikan sidang itu? Siapa Raja yang memperkenan Persidangan itu? Atau negeri Perak sudah tidak ada Raja di mata YB Tronoh itu?.

6. ... Penulis hanya memberi minda, rakyat di Perak khususnya yang menjadi hakim. Isunya, negeri Perak sudah aman, gerangan apakah hendak dihuru-harakan lagi?.

12 Komen:

pencintaislamelayu said...

selamat datang ke REPUBLIC RAKYAT MALAYSIA (klon singapura)

p/s:bukan klon republic islam iran kerana msia mempunyai kaum pelbagai
dan mereka juga ada kekuatan politik.

rizal30 said...

Nampak gayanya tak lama lagi "Malaysian Malaysia" yg selama ni diperjuangkan oleh DAP akan menjadi kenyataan. Malaysia akan jadi seperti SINGAPURA yg dulunya milik tanah melayu. Sejarah mungkin berulang kembali jika rakyat malaysia masih berperangai gelojoh macam sekarang. berjuang terhadap sesuatu yg tak berapa pasti......

vesewe said...

orang islam bodoh macam babi. patut mati punya agama. muslim semua otak kering. cipta nama bodoh ada lah.

konek said...

Polis = Melayu = Rasuah
Askar = Melayu = Panglima2 bodoh
Bank = Melayu = Jadi kuli
Hospital = Melayu = Balaci untuk doktor india hahahahaha…
Sekolah = Melayu = Bodoh2 belaka (nasib baik ada cikgu india dan cina)
Sistem Kehakiman = Melayu = Senang dibeli (anne VK Lingam juga control badut2 melayu kapiaq hahahahaha)

YOU GO AND EAT SHIT!!!
YOU HAVE NEVER IMPROVE YOUR BRAIN AND STILL EAT SHIT
You scumbag..........were really have no brain, the head is full of tahi
Dey subsidize melayu kapiaq mother fucker, why are you bucking like anjing kurap lol…lol…lol…lol…lol…hahahahaha…

romsam said...

Hear the stupid animal Khinzir Toyol grunting like a mad pig.
This Toyol is now the cause of much problem in Selangor. Balik ke Indonesia.

coolooc said...

According to a recent study through secret agency, Nihon Himitsu Oruganitsum Bureau, shows that malays were descended from the hybrid between hog/boar and baboon, hence explains why they look like baboon and they don't eat pork.

Our latest DNA analysis confirmed the fact.

The Japanese, Europeans etc, all eat pork, so does that mean they are all dirty and only the malays and Arabs are clean?

These malays have no brains to think properly.

The secret agency study also finds that Muslims are more violent, lazy, cunning and barbaric due to the lack of pork in their meal and the wrong doctrine.

They had been misled by Quran for generations which was copied and twisted by Muhammad from Holy Bible just to control his followers so that they don't harm their same species/ancestor (the hybrid between hog/boar and baboon).

winner said...

Pukimak punya melayu anjing berotak babi.
Kalau betul2 semua Cina India balik ke negara masing2 lagi senang bagi mereka bomb malaysia terutamanya semenanjung.
Selepas semua kaum Cina India balik, Cina India kerajaan boleh hantar berjuta2 askar Cina askar India & atomic bomb bagi hapuskan semua melayu anjing tanpa seekor pun hidup.
Lepas tu 'kaum melayu' tidak akan wujud lagi di muka bumi dan buku sejarah. Baguslah!

The Eye said...

winner, konek, vesewe & coolooc.... i'm watching u.

Media Cyber said...

3 adun sudah confirm keluar pakatan rakyat selangor.. dan mb baru akan diumumkan sebelum raya.. sebarkan..

dato' said...

media cyber... mimpi dengan watak yang ko cipta sendiri..cari le jalan lain nak menang..takkan tunggu lompat je kuttt.. dah tak boleh menang pr lagi ke...??

dato' said...

anak kamundri... hang duduk kat sabah mane ada raje??? ko tau ke apa perlembagaan Perak? raja rasmi buka sidang bukan sambung sidang.... buat malu bombalai jee...

Abdul Halim said...

Salam,
Kalau dah gila kuasa nak buat macam mana .. Pokok dia kata rumah, Dewan dia kata Istana.. Kalau zaman Raja Bersiong ... Depa tu semua dah kena Salam,Kalau dah gila kuasa nak buat macam mana .. Pokok dia kata rumah, Dewan dia kata Istana.. Kalau zaman Raja Bersiong ... Depa tu semua dah kena sembelih.. perosak negara!! pemusnah kedamaian!! perompak kedaulatan!!... insaflah wahai rakyat Perak jangan jadi macam kami di Penang kedamaian!! perompak kedaulatan!!... insaflah wahai rakyat Perak jangan jadi macam kami di Penang

Post a Comment

Blog Archive

Dilema Melayu Sabah

Buku Penulis

Buku Tun Mahathir

Bakal Diterbitkan