IKLAN BERITA HARIAN

on Wednesday, January 20

1. BERITA PKR Bahagian Kuala Selangor yang diketuai Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini diumum dibubarkan setelah 13 ahli jawatan kuasanya (AJK) meletak jawatan. Perletakan jawatan kerana hilang kepercayaan kepada Abdul Khalid yang turut melibatkan Ketua Angkatan Muda dan Ketua Wanita itu bermula November lalu hingga kelmarin. Pengumuman dibuat oleh Timbalan Ketua Bahagian PKR Kuala Selangor, Arshad Abu Bakar.

2. Hari ini akhbar BERITA HARIAN yang seringkali dituduh kononnya sangat cenderung kepada kerajaan BN menyiarkan Satu Halaman Penuh Iklan YAB Menteri Besar Selangor. Ia amat mustahil bagi pemimpin-pemimpin BN mendapat iklan penuh di akhbar-akhbar mereka.

Sedangkan semasa Muktamar Agong PAS tahun lalu, beberapa syarikat besar pro-BN dilihat memberi penajaan yang besar dan ia dipersoalkan oleh ahli-ahli mereka bagaimana syarikat Pro-BN memberi sumbangan besar kepada muktamar agung mereka.

Sehingga tersebar kononnya ada pemimpin mereka menginap di hotel 5 bintang , menaiki kereta-kereta mewah Mercedes Benz dan sebagainya. Menteri Besar Kelantan mempunyai asas kukuh bercakap pasal Chah Keting dalam parti PAS memandang Minit Mesyuarat Sulit Mesyuarat Exco Kelantan pun boleh tersebar sebelum ia disahkan. Exco Kanan Husam menafikan ia ada kaitan dengannya.

3. Nampaknya beberapa peristiwa besar sedang berlaku sekarang. Apakah semuanya menanti perbicaraan de facto 2 Febuari ini.

4. Seolah-olah semua orang mahu melarikan diri dan menyelamatkan diri masing-masing.

3 Komen:

Anonymous said...

baru dgr elaun nak dipotong pun da panik, cuba bayangkan kalau Pakatan Rasuah (PR) yg memerintah mana diorang nak dapat duit tu nak mentadbir dgn baik sedangkan malaysia yg dah lama diperintah oleh BN pun masi bergelut dgn krisis ekonomi ni ttiba lak muncul pendatang politik baru yg dipimpin pulak pemimpin bermasalah moral dan sifat munafiknya menabur janji yang kadang2 berlawanan bila pi kempen tempat lain (bole percaya ke org macamni, sana cakap lain sini cakap lain)...syukurlah dgn kerajaan sekarang, baru elaun nak ditarik balik, kalau pemberhentian penjawat awam secara beramai2?? tak kisahlah kontrak atau dah tetap, macamana??? trus bayaran bulanan rumah, kereta dsb nya tak dapat bayar...alasan Pakatan Rakyat nanti takda duit sbb kononnya kerajaan BN da songlap mcm yg dilakukan oleh Pakatan Rasuah (PR) dinegeri2 dia skrg...so jgn ambek risiko besar nak tukar kerajaan..nak tukar tu bukan semudah kita dapat barang baru dan berkualiti..masalahnya berkualiti ke Pakatan Rasuah (PR) ?? bersyukurla kerajaan skrg da bg macam2 gaji naik, elaun naik n mcm2 lagi sehingga umur persaraan da mencecah 58 tahun..jgn2 nanti wang pencenpun Pakatan Rasuah (PR) tak mampu nak bagi..mmgla tak cuba mana tau baik tak baik..kdg2 ada benda kita da bole tau apa akan terjadi tapi buat2 tak kisah..da kene nanti padan muke..dari segi logiknya pun mana kerajaan Pakatan Rasuah (PR) nak dapat duit? itu tak masuk stabil ke nanti politik negara kita masa tu? PKR dgn agendanya, PAS dgn hudunya dan DAP pulak mesti dgn kaumnya...so fikir2kanla...apa yg perlu kita lakukan sekarang sokong jer kerajaan skrg, kalau politik n ekonomi kukuh tidak mustahil kenaikan gaji penjawat awam akan berlaku..

Anonymous said...

bleplifiaft
Bf5d

Anonymous said...

Ya, mungkin kerana itu

Post a Comment

Blog Archive

Dilema Melayu Sabah

Buku Penulis

Buku Tun Mahathir

Bakal Diterbitkan