DNA PERDANA MENTERI

on Sunday, March 20

1. BERMULA Esok, PKR melalui tukang karutnya YB Saifudin Nasution yang bakal disaman oleh YB Gobalakrisnan atas fitnahnya isu pembayaran RM1.4Juta tanah di Kelantan, akan memulakan kempen mengedarkan risalah-risalah memfitnah YAB Perdana Menteri DS Najib pula. Dengan apa yang mereka gelarkan Dato' Najib Altantunya (DNA).

2. Hari ini, YAB DS Najib berkata beliau bersedia bila-bila masa menyerahkan DNA nya,. begitu juga Timbalan Perdana Menteri, YAB TS Muhyiddin. Soalnya Ketua Umum PKR bila lagi nak serahkan DNA nya. Bak kata mantan orang kuatnya Datuk Zaid Ibrahim dan YB Zulkifli Noordin, serahlah untuk membuktikan Ketua Umum berada di pihak yang benar.

3. Semasa YAB DS Najib sebagai TPM dulu, semasa berkempen di Permatang Pauh, DS Najib juga sudah bersumpah wabillahi watallahi wallahi bahawa beliau sekali-sekali tidak terlibat dengan kes Altantunya. Ketua Umum PKR pula, sejak bertahun-tahun masih tidak ingin bersumpah.

4. Dalam hal ini, dilaporkan Ketua Umum berkata DNA nya nak diserahkan kepada siapa? Pakar Hospital Kerajaan? Kita tahu Ketua Umum PKR bukanlah seorang yang patriotik, kerana beliau kelihatannya amat meragui pakar-pakar hospital kerajaan, sebab itu beliau lebih percaya Hospital di negara Jerman. Tak mengapalah, kerana Ketua Umum PKR merupakan individu politik antara yang paling Kaya Raya di Malaysia.

5. Berbeza dengan Tun Dr Mahathir yang pembedahan jantungnya memilih IJN, Kuala Lumpur. Begitu juga DS Najib, memilih Hospital Kuala Lumpur untuk merawat sakitnya hari itu.

6. Penulis berpendapat, jika Ketua Umum meragui pakar-pakar hospital kerajaan, dia boleh memilih sesiapa sahaja pakar-pakar di dalam negara atau di luar negara dan berilah DNA nya itu.

Jika PM dan TPM sanggup beri DNA, tak kan Ketua Umum tidak hendak? Bukankah beliau terkenal dengan ungkapan, " kalau takut dengan ombak, usah berumah di tepi pantai, kalau takut dengan cabaran, usah bicara soal perjuangan ".

7. Titik dan Noktah. Anda pembaca lebih bijak.

Asal : 20.3.2011
Ubah Font/Warna : 2.1.2014

5 Komen:

Anonymous said...

Perghh, nak bagi kat Jarman... hish jauh tu... buat apa???

Anonymous said...

anak cina anak kita anak melayu anak kita anak idia anak kita anak iban anak kita anak kadazan anak kita..al juburi...anak dalam ucapan aja.. kalau kaum ni serahkan anak meka menanah lobang depan belakang

Anonymous said...

penulis ni sudah tak waras....jgn layan

Anonymous said...

Kalau tak takut kalah kenapa lah desperate sangat umno ni, guna semua dan hancurkan semua ,mahkamah , polis sprm, hospital ,mufti, cuma untuk hancurkan satu orang ni , tengok mca nak jatuh kan choh soi lek buat kerja kemas sampai terpaksa mengaku . ini langsung tak masuk akal ada ke ke liwat lepas 4 hari tak mandi , tak berak tapi boleh pergi jumpa pm .tak kan lah malaysia bodoh sangatt

Anonymous said...

penjilat

Post a Comment

Blog Archive

Dilema Melayu Sabah

Buku Penulis

Buku Tun Mahathir

Bakal Diterbitkan