TARIKH PARLIMEN BUBAR & KISAH SANUSI JUNID

on Monday, May 14



 
Nampaknya Perdana Menteri DS Najib Tun Razak sudah melahirkan kenyakinan dihadapan ratusan ribu penyokong UMNO di Staidum Bukit Jalil menguatkan spekulasi bahawa PRU 13 dijangka akan diadakan pada bulan Jun. Menurut sumber maklumat dalaman, banyak program-program berkaitan dengan kerajaan juga dalam bulan Jun dikhabarkan akan ditangguhkan. Sejauh mana kebenarannya, hanya Perdana Menteri sahaja yang akan buat keputusan. Sebagai ahli UMNO, kita akan terus bekerja untuk memastikan kemenangan UMNO & Barisan Nasional. 
 
Kepada yang terpilih sebagai calon BN tahniah diucapkan semoga anda mencapai kemenangan. Kepada yang tidak terpilih kali ini, pelbagai cara lain untuk anda menyumbangkan khidmat bakti, tenaga dan fikiran untuk memajukan negara kita.
 
Kita tunggu beberapa hari selepas kembalinya Perdana Menteri dari luar negara.

7 Komen:

ROS KUNING said...

SAYA AKAN KATA...BERSIH...BERSIH...BERSIH...LONDON...LONDON...LONDON...

WASATTIAH said...

PM KE LUAR NEGARA...WIFEnya HJH ROSMAH IKUT SAMA KE??? MESTI DIA IKUT TU...NAK SHOPPING MACAM DI PERTH...KAT LONDON LAGI BEST BARANG-BARANG BERJENAMA...HJH ROSMAH...JANGAN LUPA BELI MADE IN MALAYSIA...OH YA...BELI TUDUNG JUGA TAU...DAH TUA KAN...CEPAT-CEPAT TUTUP AURAT...MOGD DAPAT HIDAYAH...

TOK GURU said...

harap himpunan SEJUTA BELIA berjaya, BERSIH dari segala NODA, DOSA, ARAK, SEKS BEBAS, MAKSIAT, ZINA...jangan undang bala dan murka ALLAH SWT. Harap belia-belia MELAYU ISLAM jaga SOLAT, AURAT, PERGAULAN, DLL

PAS KL said...

SHAH ALAM: Dewan Pemuda PAS Selangor mengucapkan ‘tahniah’ kepada Umno BN kerana telah ‘berjaya’ meneruskan agenda merosakkan akhlak anak-anak muda Malaysia dengan program hiburan yang melalaikan dan melucahkan sempena himpunan sejuta belia di Putrajaya baru-baru ini.

Ketuanya, Hasbullah Mohamad Dizwan berkata, pihaknya kesal kerana pemimpin tertinggi Umno BN merestui program hiburan melampau dengan aksi tarian yang melucahkan daripada artis luar negara untuk dipertontonkan kepada belia-belia yang hadir di dalam himpunan tersebut.

"Bahkan Perdana Menteri telah merendahkan akhlak beliau sebagai seorang pemimpin beragama Islam apabila turut berada di atas pentas yang sama untuk meraikan artis terbabit," katanya dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily.

"Apakah sememangnya garis panduan kerajaan pusat ‘menghalalkan’ hiburan melampau dan melucahkan di dalam majlis rasmi kerajaan,"soalnya lagi.

Menurutnya, kerajaan pusat perlu mencontohi garis panduan hiburan Kerajaan Negeri Kelantan di dalam menyediakan hiburan yang yang bermanfaat dan tidak melalaikan kepada para belia dan remaja masakini.

Pengisisn di sambutan Hari Belia itu katanya tidak mencapai sasaran sebenar pembinaan jati diri belia yang akan menjadi pemimpin negara di masa akan datang.

Melebihkan hiburan semata-mata tanpa ada agenda pengisian kerohanian ujarnya menyebabkan himpunan belia hanyalah dipergunakan oleh Umno BN sebagai batu loncatan untuk mencapai kepentingan politik mereka semata-mata.

"Kita mengajak kepada seluruh belia samada di negeri Selangor ataupun di seluruh Malaysia untuk bangkit daripada terus dipergunakan oleh Umno BN dengan agenda yang merosakkan dan memperbodohkan minda para belia kepada memberikan sokongan untuk Pakatan Rakyat supaya para belia akan dimartabatkan di tempat yang sewajarnya," katanya.

HIMPUNAN JUTAAN??? said...

KOMENTAR Nampaknya kerajaan BN diterajui Umno terperangkap lagi. Himpunan Jutaan Belia jauh sekali mahu menandingi Bersih 3.0 atau Himpunan Hijau di Alor Setar.



Malang sungguh bukan keberkatan dicari, sebaliknya bala diundang. Bayangkan kos sehingga USD300,000 (RM900,000) semata-mata membawa tiga kumpulan pop Korea (K-pop) membuat persembahan pada program tersebut.



Jumlah berkenaan didedah Ketua setiausaha Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Mohid Mohamed. Itu belum lagi cerita soal maruah agama yang digadai.



Bagi menutup malu menteri berkaitan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek memohon maaf, seperti dilapor media massa.



Sebelum itu beliau memberitahu kos bagi membayar kumpulan Dal Shabet, Teen Pop dan U-Kiss - akan ditanggung penaja, Stadium First Sdn Bhd.



Hari ini semua pihak kecoh. Lagi kecoh di laman Facebook. Walaupun ada yang melatah dengan pembatalan ceramah Ustaz Azhar Idrus di Putrajaya sehingga memaksa penganjur memindahkan ceramahnya ke sebuah masjid di Puchong.



Di halaman depan Mingguan Malaysia terpampang dengan gahnya sekeping gambar “jutaan” belia sedang mendengar ungkapan keramat Datuk Seri Najib Razak.



Mereka dilihat membawa bendera negeri masing-masing. Belia dibekal t-shirt bertulis “Saya sayang PM”. Mereka bertanding banner untuk menentukan siapa yang lebih sayang PM.



PM pula memuji sakan. Katanya, inilah belia yang boleh menjadi contoh untuk menjamin masa depan negara.



“Yang sopan, yang berperaturan, dan boleh digantung harap. Belia yang menendang polis bukanlah yang boleh menjamin masa depan negara,” ujar Najib di majlis itu.



Pada awal mungkin ada yang teruja dengan kehadiran belia di himpunan jutaan terbabit apabila media tradisional cuba memberi gambaran kehadirannya seumpama Bersih 3.0.



Sebaliknya tiba-tiba semua orang terkejut besar. Sekeping gambar muncul di Facebook (FB). Kemudian muncul lagi beberapa lagi gambar artis-artis kecil dan mulus dengan pakaian lucah naik ke pentas. Mereka menari ala erotik di hadapan PM kita.



Tarian penuh aksi. Tidak tahulah wasotiyyah mana yang digunapakai Najib di saat itu. Astaghfirullahal azhim. Inilah yang disajikan kerajaan BN kepada belia kita di atas nama IMalaysia.



Satu Malaysia terbeliak mata. Gara-gara FB kerajaan BN jadi kaget. Menteri pun jadi gelabah. Banyak suara termasuk mufti bangkit menyatakan rasa kesal dan jijik.



Jijik kerana kerajaan sanggup menghidangkan menu lucah untuk belia. Tidak cukup dengan sukan lasak, persembahan tarian, artis, drag race, teater Menora, drift, pemilihan pelakon secara terbuka, artis-artis genit dari Korea diundang khas bagi menjamu mata.



Rupa-rupanya kata PM Najib, ia semata-mata demi orang muda. Kalau begitu, benarlah laungan PM, "Kita harus tahu memilih antara intan dan permata, siapa yang boleh menjamin hari esok lebih baik dari hari ini."



Nampaknya strategi memancing orang muda tidak mengena, bahkan jadi senjata makan tuan. Malang sungguh PM kita semua yang dibuat tidak menjadi.

Anonymous said...

dok bising pasai benda tu...yg video anwar balun china doll tu mcm mana,islamik sgt la tu?dia kawin dh ka dgn cina tu?...bertam nite plk,apa crita?...sibuk tgk jamban org,jamban sendiri tahi bersepah...

Anonymous said...

ai mana ni pilihanraya yg konon2 nya rasa-rasa nak jumpa agong besok?

Post a Comment

Blog Archive

Dilema Melayu Sabah

Buku Penulis

Buku Tun Mahathir

Bakal Diterbitkan