GAMBAR-GAMBAR EKSKLUSUF DS HISHAMMUDDIN

on Thursday, October 17

BERITA HARIAN 16 OKTOBER 2013
UNTUK NEGARA
MEMBERI SEMANGAT
BERSAMA-SAMA
SOKONGAN PADU
MOTIVASI

BERSATU

9 Komen:

Anonymous said...

Klo pegawai & anggota pdrm khasnya vat69 baca posting kamu ni mereka akan ketawa mungkin loya. pasal insiden lahad datu la mereka hilang keyakinan lansung pd hisham. lapas 2 anggota vat69 maut ditembak klo hisham jejak bkt aman silap2 dia kena hamun. dan mana kamu nak sorok kenyataan hancuss dia konon penceroboh sulu tu bkn pengganas tetapi ade sanak saudara di lahad datu? selagi ada penjilat mcm kamu la org melayu dan umno tetap akan lembik mcm dia!

Anonymous said...

Salam tuan blog, sy anggota tentera di LD, sy sokong Hisham, masa dia berkampung lawat kami kami jadi bersemangat, org semenanjung memang bodoh bodoh temberang berlagak pandai semua terutama yg kutuk2 DS Hisham dalam blog ini, saya tentera saya tau lah Menteri mana yang bersama kami, kamu kata Zahid pttttuihhh dia kejap saja lepas tu balik KL. Hisham berhari2 sama kami, kamu org semenannjung memang talingong bodoh sombong

Anonymous said...

TAPAT SEKALI GENG, MEMANG ORANG SEMENANJUNG TEMBERANG SAJA LEBIH CAKAP SAJA BASAL, BODOH, KITA ORANG SABAH BUKAN BOLEH DIKASI BODOH SAMA ORG MALAYA , MASA LAHAD DATU, HANYA DATUK HISHAM PALING LAMA SAMA KITA, MENTERI LAIN TAIKLAH TEMBERANG CAKAP SAJA LEBIH, SATU HARI SUDAH MAU BALIK KL. KITA SABAHAN SUPPORT HISHAM! APA KAU MAU CAKAP URANG MALAYA?

Anonymous said...

Saya anggota polis, saya sokong Hisham. Orang Malaya di atas tu mau kena penampar sama orang Sabah. Biul otaknya.

Anonymous said...

Orang Semenanjung di atas tu mau dikasi makan sama org Suluk baru dia tau arti sabar. simpan dia di tandou sendirian ndak sampai satu jam kali sudah nangis mau balik KL...

Anonymous said...

Wah ramainya pendokong Hisham yer kat Sabah

Anonymous said...

Aku bagi amaran keras kepada mereka yang tidak menyokong Kerismuddin. Amaran keras tuh.

Mandela said...

WOOIII !! TERKEJUTLAH ! KORANG BACA NIH !!

KERAMAT ANGKA !

SEWAKTU TUN RAZAK MEMILIH TUN DR ISMAIL SEBAGAI TIMBALAN PERDANA MENTERI, TUN DR ISMAIL IALAH NAIB PRESIDEN NO 3.

BILA TUN DR ISMAIL MENINGGAL DUNIA, TUN RAZAK MEMILIH HUSSEIN ONN YANG JUGAK NAIB PRESIDEN NO 3.

TAHUN 1976 BILA TUN HUSSEIN MELANTIK DR MAHATHIR JADI TIMBALAN DIA, DR MAHATHIR JUGAK BERADA PADA KEDUDUKAN NO 3 NAIB PRESIDEN.

PASCA MAHATIRISME, MUSA HITAM DAN ANWAR IBRAHIM ADALAH NAIB PRESIDEN NO 1 YANG TAK SEMPAT JADI PERDANA MENTERI, ABDULLAH BADAWI BERADA DI RANKING NO 2.

KENAPA AKU TULIS INI ? SEBAB AKU NAK BAGITAU KORANG, NAIB PRESIDEN PALING POPULAR DALAM UMNO BIASANYA ( BUKAN SEMESTINYA ) ADALAH TOKOH YANG MENJADI POPULAR KERANA ISU TERTENTU KHASNYA MELIBATKAN ORANG MELAYU.

INI ISU MASA PEMILIHAN UMNO ! KORANG TENGOKLAH BILA DAH SELESAI PEMILIHAN, APA JADI KEPADA PERJUANGAN BANGSA INI. AKU PERCAYA SENYAP !! SEPI !!

SIAPA NAIB NO 3 SEKARANG ?

SEORANG LELAKI DENGAN DARAH MUHAMMAD AL FATEH DALAM DIRINYA. DATUK DAN AYAHNYA ADALAH NEGARAWAN !

BANGKITLAH HISHAMUDDIN !! AYUH, INI MASANYA MEMBUKTIKAN KEBOLEHAN. TAK PAYAH BANYAK CAKAP. TAK PAYAH WAYANG WAYANG!

NANTI AKU CADANGKAN APA YANG KO PATUT BUAT. KEMENTERIAN PERTAHANAN ADALAH KEMENTERIAN MELAYU.

ANAK ASKAR ADALAH ANAK MELAYU. BINI ASKAR BINI MELAYU. ASKARPUN ORANG MELAYU.

ADALAH SATU DUA KERAT CINA/ INDIA. APALAGI ?

TUHAN DAH BUKAK LORONG..AZAM LEPAS INI AKU RASA KO AKAN JADI TIMBALAN PERDANA MENTERI DAN AKAN JADI PERDANA MENTERI.

PADAMKAN MASA LALU WALAU APAPUN CERITANYA. SEMPENA I MUHARAM INI, BUKAK BUKU BARU. NEGARA BANGSA INI WAJIB DIBANGKITKAN !


beekeeper said...

MASA MUHASABAH DAN BUAT PEMBETULAN !!

MAKA KITAPUN MELANGKAH KE TAHUN BARU 1435 HIJRAH. SYUKURLAH ALLAH PANJANGKAN UMUR USIA KITA AGAR KITA DAPAT TERUSKAN USAHA MEMAKMURKAN TANAH TERCINTA INI.

AKU NAK BUKA BUKU TAHUN BARU INI DENGAN MEMBUAT SEDIKIT SEMAKAN TERHADAP SEJARAH UMNO, PARTI KERAMAT KITA KERANA AKU JANGKA HARI HARI SELEPAS INI ADALAH AMAT MENCABAR BAGI UMNO TIDAK KIRA APA SEBAB DAN ALASANNYA.

1434 YANG BARU KITA TINGGALKAN MEMBAWA DUA SEJARAH BESAR POLITIK NEGARA. PRU 13 DAN PEMILIHAN UMNO.

PRU13 MENYAKSIKAN BETAPA WUJUD JURANG YANG SEMAKIN MELEBAR ANTARA PENGUNDI BUMIPUTERA DENGAN PENGUNDI CINA. MANAKALA PENGUNDI INDIA NYATA MEMILIH UNTUK BERMAIN SELAMAT.

PENGUMUMAN OLEH PRESIDEN UMNO TENTANG ' TSUNAMI CINA 'NAMPAKNYA TIDAK MERUBAH LANSKAP POLITIK NEGARA YANG MAHU TIDAK MAHU TERPAKSA MENGGABUNGKAN KETIGA TIGA BANGSA UTAMA ( MELAYU/CINA/INDIA )UNTUK MENGEKALKAN KUASA PEMERINTAHAN.

INILAH TAKDIR. MELAYU YANG BERPECAH TIDAK MUNGKIN MAMPU MEMERINTAH SECARA BERSENDIRIAN. KALAUPUN MAMPU BERSATU DAN MEMERINTAH, IA TIDAK AKAN JADI KERAJAAN YANG KUAT KERANA KUASA EKONOMI TERLETAK DALAM TANGAN KAUM CINA.

TUN DR MAHATHIR MOHAMED PADA TAHUN 1969 MENGISYTIHARKAN BAHAWA BELIAU TIDAK PERLUKAN UNDI CINA UNTUK MENANG PILIHANRAYA DAN NYATA BELIAU KALAH.

MAHATHIR YANG ULTRA MELAYU KEMUDIANNYA LEBIH TOLERAN KHASNYA SEWAKTU MULA JADI TIMBALAN PERDANA MENTERI.

IRONINYA, PEMIMPIN TERTINGGI UMNO AKAN JADI PEMIMPIN TERTINGGI NEGARA. INI FAKTA YANG TAK MUNGKIN DAPAT DIUBAH.

ATAS ASAS INI, AKU NAMPAK PEMILIHAN UMNO 2013 SEDIKIT SEBANYAK TELAH MEMBAWA UMNO MUNDUR KEBELAKANG. TOKOH YANG BERTANDING SEBAHAGIANNYA ' CUBA KELIHATAN ' SEPERTI HERO MELAYU.

CALON YANG 'BERWAJAH ULTRA MELAYU ' MENDAPAT DOKONGAN KUAT AHLI UMNO DAN JADI AMAT POPULAR SERTA MENDAPAT UNDI YANG TINGGI. NAIB PRESIDEN, AHLI MAJLIS TERTINGGI MEMPUNYAI CORAK YANG SAMA.

CALON YANG AGAK ' LEMBUT ' HAMPIR HAMPIR KECUNDANG.

MAKA JADILAH SEBAHAGIAN DARIPADA TOKOH INI AMAT TERKENAL, DIJULANG DAN DISANJUNG OLEH ORANG UMNO DAN DALAM MASA YANG SAMA TIDAK DIYAKINI OLEH ORANG LAIN YANG JUGA BERADA DALAM KERANGKA POLITIK NEGARA.

DR FUAD ZARKASHI, DATUK GHANI OTHMAN, DATUK ALI RUSTAM ADALAH ANTARA TOKOH ' MELAYU UMNO ' YANG TEWAS DALAM PRU DAN AKHIRNYA IKUT TERJEJAS DALAM PARTI SENDIRI.

INILAH YANG AKU NAK AJAK BERMUHASABAH. PEMIMPIN JANGAN JADIKAN PERJUANGAN MELAYU SEBAGAI ALAT UNTUK LONJAKKAN DIRI DALAM PARTI TAPI AKHIRNYA TIDAK MENYERLAH DALAM KERAJAAN.

ORANG UMNO PULA JANGAN ' PERCAYA ' BAHAWA PEMIMPIN YANG SELALU BERCAKAP ATAS LANDAS BANGSA SUDAH PASTI AKAN MAMPU JULANG BANGSA INI KE PUNCAK.

PEMBETULAN YANG INGIN AKU SARANKAN IALAH PILIH PEMIMPIN YANG TIDAK SEKADAR BERCAKAP TENTANG BANGSA SEMATA TETAPI IA BOLEH TEMPATKAN DIRINYA DI ATAS SEGALA BANGSA YANG ADA.

PADA KETIKA DI PUNCAK INILAH, PEMIMPIN INI AKAN DAPAT MENGANGKAT MARTABAT BANGSANYA DAN DALAM MASA YANG SAMA TIDAK PULA MERAMPAS HAK BANGSA LAIN .

HAKIKATNYA BANGSA KITA TIDAK AKAN KUAT HANYA KERANA KITA KUAT BERCAKAP TENTANGNYA. BANGSA KITA AKAN KUAT JIKA KITA MERANCANG DENGAN BIJAK SEGALA KEPERLUAN KITA, BERUSAHA MENCAPAINYA DAN DALAM MASA YANG SAMA TIDAK ADA SESIAPAPUN BERASA IRI HATI ATAU TERANIAYA.

Post a Comment

Blog Archive

Dilema Melayu Sabah

Buku Penulis

Buku Tun Mahathir

Bakal Diterbitkan