IDEA LEE KUAN YEW PALING BAGUS ATASI DEMO 'BERSIH2'.

on Sunday, June 12

1. Demo BERSIH2 yang dirancang pada awal Julai akan menguji sejauhmana keberkesanan dan kecekapan pihak berkuasa menghalangnya.

2. Masalah utama kerajaan kita ialah kita tidak memiliki individu yang hebat untuk menangani penganjuran demo seperti BERSIH ini. Anda boleh cadangkan mereka lakukan Demo BERSIH2 di dalam stadium, namun mereka menjawab ianya bukan pertunjukan.

Cuba baca Memoir Lee Kuan Yew, katanya, Tun Razak dan Tun Dr. Ismail, individu yang sangat dihormati dan ditakuti. Kita tidak perlu mencari Umar Al-Khatab, apabila dia marah, syaitan pun bertempiaran lari.

3. Anda memberikan isu merosakkan perniagaan para peniaga, mereka tidak akan peduli, malah Timbalan Presiden PAS yang baru mengatakan tiada yang bankrap selepas demo.

4. Maka, apakah caranya? Ada kuasa tetapi tidak tahu menggunakannya? Berikan jawatan tersebut kepada Mr. Lim Guan Eng, penulis percaya tindakan yang lebih tegas malah berat akan diambil.

5. Perhatikan Singapura, seorang penulis, hanya menulis dan mengkritik pemerintah, dia dipenjara berpuluh-puluh tahun! http://www.bharian.com.my/bharian/articles/PenuliswargaBritaindipenjarakeranahinasistemkehakimanSingapura/Article/pos_art

6. Kesimpulannya, anda perlu lebih tegas, bukan memberi amaran. Rakyat Malaysia perlu hidup dalam suasana harmonis dan aman, bukan demo yang mengganggu lalu lintas, urusan harian dan sebagainya. Kuala Lumpur perlu tenang, gembira dan peacefull.

Jika kamu tandus idea, bilang aja, barangkali idea saya boleh digunakan.

Selamat berhari minggu.

7 Komen:

Mohd said...

Penganjur Demo Bersih 2 seharusnya ditangkap aje di bawah ISA.
Kesejahteraan rakyat diutamakan.
Cegah sebelum parah.
Melayu mudah lupa ???????????

Anonymous said...

bgs2 bt la rakyat nie mcm anjing2,sperti diktator2 dunia luar...halang rakyat dari bersuara dan menyatakan pendirian,tangkp,bunuh,penjarakn...xpe stiap ape yg kita lakukan di dunia pasti ada balasannya diakhirat...

Anonymous said...

Hari ini rakyat bebas besuara di akhbar2 Roket, Haramkah, Keadilan, Malaysiakini, BLog mcm2lah tiada yang halang, TIada pun dipenjara walau Tian Chua berbohong menulis masih bebas,Subky Latif bebas menulis dan nytakan pendiriannya apa saja dlm kepala otaknya dia nak tulis, tidak pun dipenjara, yang dipenjara tu yang menagih dadeh, yang membunuh org lain, yg buat salah la tu bang, kalau anon tak buat salah buat apa tangkap buat habis beras penjara aje tu...otak jumud, kata anuwar aljuburi..dia tak pahan ne

PPUBJ said...

Mereka buat bersih apa kata kita buat tak bersih macam mana?

Anonymous said...

SENGAJA NAK CARI PASAL
Saya setuju kita Bersihkan Malaysia daripada 2,000,000 orang PATI,ribuan ayam togel PRC,perusuh Bangla dan Vietnam di Nilai,gagak hitam afrika yang menyamar sebagai student,penyeludup dadah Iran,35,000 pekerja dari India yang hilang,350,000 pompuan indonesia menyamar sebagai amah dan pembantu rumah, sebilangan pekerja imigresen dan kastam yang menjual maruah negara,orang orang yang naik kan harga barang keperluan,penyeludup diesel tepung minyak gula beras dan binatang dan haiwan kawalan,.
Juga 500 orang yang ambil duit rakyat dan tak mahu pulang kan duit lepas dapat kerja di amerika dan england,orang yang jual lesen ikan kapada vietnam,pengusaha rumah urut,yang juga jual diesel bersundsidy,juga pengusaha stesen minyak di perlis dan kedah dan johor yang curi duit subsidi rakyat kapada orang siam dan singapor.
Wa ima suapa yang ada wang tunai 6 juta dan sesiapa saja kerana angkara mereka menyebab kan mengakibat kan tAmbikar dan sabu betul ghairah.
Tapi DEMO tak bolih di ada akan sebab kita mahu Malaysia mesti aman.
Pihak pemerintah mesti lihat perkara ini dengan serious dan tidak bolih di ambil sikap inklusiveness.Itu nama Dayus.
berani ke tEmbikar dan sabu buat di singpor ?
arjuna waspada.
changkat lobak,

pok nik said...

Nampaknya YB Menteri Keselamtan Dalam Negeri kena tengok idea tuan ini.Bertegas dan bertegas.Apa kata lantik saja YB Datuk Paduka Ibrahim Ali ke jawatan Menteri Dalama Negeri..baru mereka tahu langit itu tinggi atau rendah..

Ayuh YAB PM..cuba fikirkan idea ambo ni.Apa salahnya lantik YB Bebas ke jawatan menteri kalau dah menteri yang sedia ada tu suam2 kuku.. YB Hishamudin penakut sngat.. ambil tindakan tegas pasti rakyat ada dibelakang kerajaan..

Anonymous said...

bodo,bangang!gila kuasa! apa bala hang pa dok cari? hangpa mau apa lagi? nak bagi ALLAH SWT turun bala ka abis semua mampus... dah ada keja,mkn,minum,tpt tggal apa lgi nak...? org atasan dok main sandiwara yg hang pa di bawah dok jadi balaci depa.pikiaq la weiii otak ada.PARTI PEMBANGKANG cuma nak kuasa saja.itulah org penakut.

Post a Comment

Blog Archive

Dilema Melayu Sabah

Buku Penulis

Buku Tun Mahathir

Bakal Diterbitkan