BUKTI ANWAR SOKONG SALMAN RUSHDIE

on Wednesday, August 20

Sesiapa yang inginkan sangat bukti Anwar menyokong Salman Rusdie dalam interview majalah ASIAWEAK. Di sinilah kebenarannya.
Ramai yang inginkan bukti terhadap artikel RASULULLAH SAW DIHINA





Sumber gambar: tehranifaisal.blogspot.com
Bersama menegakkan kebenaran

10 Komen:

KuarPKR said...

Anwar memang Gila!tak sangka,

Muhamad said...

Assalamualaikum... Apa khabar?

Saya nak mengucapkan terima kasih kerana mengemukakan bukti, Macam ni la kita baru boleh menegakkan kebenaran..

Jangan jadi macam sesetengah pihak cakap berapi-api ada bukti tapi tak tunjukkan... Macam RPK dan DSAI.

Semoga saudara dapat mengeluarkan bukti yang nyata seperti ini supaya negara tidak terlepas ke tangan orang seperti DSAI dan sekutunya...

Terima Kasih.

anakmalaysia said...

Ini buktinya..

saya pinjam untuk post di blog saya.

Bukti yang amat penting

Nche-net said...

saye xnampak pulak artikel nih bleh jadi isu.anwar cuma mensabitkan yg jika betul salman rushdi itu menghina islam ia mestilah dihukum mengikut perbicaraan undang2 negara itu. xpaham betul lerk mereka2 yg cepat musykil nih! lagi satu tima kasih sebab masih lagi menyimpan artikel2 lame tentang komen pimpinan pas mengenai sikap anwar semasa berada di dalam BN dahulu.biasalah siape yg berkawan dengan penyamun dia pun akan tepengaruh jadi penyamun jugak. tapi alhamdulillah anuar dah sedar dan xsalah pesan Dato' allahyarham Fadzil Nor supaya anwar berhati2 berkawan dengan puak2 umno/BN ni.Anwar dah pun dapat balasan dah insaf! salam sukses utk cungkil khazanah negara yg lain.;)

Mak said...

nhce, gambar ni sebenarnya sbgi bukti kata2/sokongan anwar tentang salman rushdie, mesti saudara tidak membaca artikel sblum ini(Rasullullah S.A.W di hina) daripada tuan jentayu. Di mana ramai yang tidak mempercayai penulis kerana tidak ada link dan buktinya..lagipun sya rasa, tuan jentayu cuba memberitahu bahaya anwar kepada kita.

"keputusan seumpama ini amat sukar kerana sekiranya TIDAK ADA KEBEBASAN BERFIKIR, orang ramai akan merasa terugut bilamana mereka menyentuh hal-hal yang dianggap sensitif"..

nah, DSAI tidak patut berkata "sekiranya tidak ada kebebsan berfikir" itu. kerana ia seolah2 beliau menyokong Salman yang tulisannya dalam buku satanic verses jelas2 menghina Rasulullah S.A.W

Sekiranya DSAI memberi pendapat sebegitu kepada orang lain selain Salman Rushdie mungkin kita boleh bertolak ansur. Ini pula kepada orang yang menghina Nabi junjungan kita. Fikir2kanlah

Al-Azharri Siddiq Haji Kamunri said...

Sebagai ahli Sejarah, sememangnya sejarah sangat penting untuk kita buat refleksi, kajian, penyelidikan sebelum melangkah ke hadapan.

Jika kita nak kahwinkan anak, sudah tentu kita nak tahu sejarah latarbelakang bakal menantu bukan, Jika sejarahnya pernah dgn HIV, ada kes jenayah tentulah kita tolak.

Begitu juga jika kita nak beli kereta secondhand atau baru.Kita tanya ne jenama apa, ok ke, enjin bagus ka, berapa org dah pakai keta ne, gearbox ok kah, dsbnya...jika sejarah keta itu tak baik, dh tentu kita tak pilih bukan

Begitu juga bila pilih Pemimpin.Kita kena tengok sejarah hidupnya, sejarah politiknya, sejarah hubungannya, sejarah dasarnya...apakah ada perubahan, apakah ada pembaikan,bagi saya anwar tak berubah...mengapa masih menggunakan GUS DUR yg terang2 menyokong Gerakan Murtad di Indonesia, lihatlah ucapannya di Georgetown University dan baru2 ni di PRU12...anwar berkata...kita menolak negara Islam yg diperjuangkan oleh PAS..

Anwar pun gunakan sejarah hitamnya pada 1998 untuk putar emosi penyokongnya supaya terus simpati pada dia.Allahyarham Hj Fadhil Nor sendiri berkata, Anwar lah yg menggagalkan perpaduan umat Islam kerana kepentingan dirinya ( 1986).

Bak kata Dr Chandra, anwar ne mcm sesumpah depan PAS cakap sokong Islam, depan DAP kata menentang negara Islam, di Amerika kata negara Islam tak sesuai di Malaysia, Dr Wan Azizah pula kata...tak masuk akal nak jadikan Malaysia negara Islam. Sebab tu sampai kini Hj Hadi tak akui Anwar sebagai Pemimpin PR

YB PAS Shah Alam kata...mengapa semua perkara nak bagitau Anwar, ...dia jumpa SAPP pun tak bagitau kita. Dan terkini Desakan Pemuda PAS Selangor mendesak anwar bersumpah...manalah anwar berani!

anakmalaysia said...

Yang jadi isu...

Anwar mengatakan buku yang menghina islam ini adalah satu sastera dan ini adalah kebebasan berfikir.

Penghinaan Islam = Kebebasan berfikir?

AyuTetapPAS said...

Itulah Cara Anwar dan PKR tarbiyyah ahli dia pasalhukum Islam.

macam RPK katalah...orang yang pakai tudung ne wajib bagi org terpilih je, yg tertentu je tu siapa...

saya setuju dgn saudara Jentayu, org PKR ni dia dah buat satu undang2 kat lencana dada dia...Semua orang adalah salah, hanya mereka saje yg benar...Buatlah benda baik macamana pun baik dia , meka kata salah...kalau kat PKRbuatlah apa je benda baik ke tak baik ke untuk umat Islam semua baik belake... saya pening ikut pkr ne

melayuangkat said...

Assalamualaikum,

AstagfirullahAlAzim!!

Ya Alllah, ampunkanlah dosa dosa kami semua.

org pahang said...

harap2 pas keluar dari pakatan rakyat (PKR + DAP )..

Post a Comment

Blog Archive

Dilema Melayu Sabah

Buku Penulis

Buku Tun Mahathir

Bakal Diterbitkan