MB SELANGOR RELA ISLAM DIHINA=TIDUR

on Friday, August 15

1. KEJADIAN MENGHINA AGAMA ISLAM semakin menjadi-jadi sekarang ini, terutama di Selangor, tetapi MB Selangor diam sahaja, Anwar pun diam sahaja, Ketua Pemuda PAS yang suka glamour pun diam sahaja, Ketua Penerangan PAS yang memohon maaf berjela-jela panjangnya pun diam sahaja ( dahulu dalam Parlimen dialah hero angkat tangan pada muka Tun Mahathir ),mereka semua ini pemimpin abad 21 yang gila jawatan, bukan nak sangat perjuangkan kesucian agama Islam. Dr Hassan Ali, dia ni sanggup tutup mulut daripada minta Teresa Kok Mohon Maaf kepada umat Islam dalam kes Petisyen mengurangkan suara azan.

2. Sepucuk Surat yang telah bermaharajalela dalam emel dan internet sekarang, yang ditujukan kepada Pentadbir Tanah Hulu Langat, Bangi, Selangor ( di bawah Pemerintahan Pakatan Rakyat yg diketuai MB Tan Sri Khalid Ibrahim yang kaya raya tu ), bertarikh 28.7.2008 amat mengguris hati kita umat Islam. Sedangkan kita tidak pernah menghina agama Kristian, Buddha, Hindu, Tao, dan apa-apa ajaran di dunia kerana Islam tidak pernah menyuruh kita menghina agama orang lain. Namun , kenapa agama Islam kita dihina?

3. Antara isi kandungan surat itu:
a...orang Amerika sembahyang 4 kali sebulan dan maju. Org Melayu Malaysia sembahyang 150 kali sebulan dan masih rogol anak kandung sendiri.
b...Nik Aziz sudah mahu masuk kubur tetapi masih MB lagi.
c...Khir Toyo arah pecah Kuil kami kerana rasa tanah bagi puaskan hati dia tak cukup
d...Badawi sudah tak larat nak bercakap tetapi sudah kahwin dengan Jeanne tak sampai setahun bini dia meninggal.
e...Anwar sudah 65 tapi liwat lelaki 27 tahun
f...Tuan, pada faktanya Nabi Muhamad dan Nabi Khinzir tiada bezanya. Kami rasa ianya lebih kepada Khinzir.
...lain-lain penghinaan banyak lagi dalam surat itu, dapatkan di Pejabat Tanah Hulu Langat , Bangi yang telah diedarkan di dalam emel dan internet.

4. Soalnya di mana perginya MB Selangor yang menjaga negeri Selangor ini? Beranikah dia membawa penghinaan ini di dalam Mesyuarat Exco? Beranikah MB Selangor bercakap isu ini dalam Mesyuarat Pakatan Rakyat? Beranikah Anwar memperjuangkan penghinaan ini? Sanggupkah Anwar mengumpulkan 100,000 umat Islam menentang penghinaan ini? Mana perginya Ketua Pemuda PAS yang suka glamour itu? Mana perginya Pemimpin-pemimpin PAS abad 21 seperti Husam, Hassan Ali yg gila jawatan itu? Mana perginya Husam yang mahu menjadikan Anwar PM Malaysia? Mana lebih penting Husam, Anwar kah penghinaan-penghinaan seperti ini?

5. Mari kita berdoa agar Allah SWT melaknat orang yang menghina nabi kita itu! Allahu Akbar.

6 Komen:

anakmalaysia said...

Aku kena marah siarkan artikel hang kat blog aku...

fanatik... fanatik....

Al-Azharri Siddiq Haji Kamunri said...

Takut kepada Allah SWT sahaja, dahulu mereka bercakap besar, sekarang sudah memerintah buatlah apa yg mereka cakapkan dulu. Jangan pula beri alasan baru memerintah belum sampai setahun, kalau belum sampai setahun agama kita dihina , apakan lagi kalau 5 tahun.

Kita amat menghormati agama lain, pernahkah dengar kita hina agama lain, itu hak mereka, namun janganlah hina agama kita.

dalam politik mereka yg bercakap besar tapi bila memerintah, ada isu berat macam ne semua diam, kenapa tak bawa isu ini dalam mesyuarat exco minta Teresa jangan mainkan isu agama, minta mereka hormati agama Islam sebagaimana kita hormati mereka.

Salahkah kita mendedahkan yg benar, supaya rakyat juga tahu di pihak kita? Mereka buat doktrin konon, semua yg kita buat salah belaka, hanya mereka yg benar.

Kita harus praktikal, kalau kita salah salahlah, kalau pemimpin umno buat salah salahlah, begitu juga PKR or PAS, jgn yg salah benarkan juga, kalau DAP tak apalah sebab mereka tidak Islam, mereka bebas buat apa sahaja atas alasan Hak Asasi Manusia. Kita tidak boleh, sebab hak asasi kita ialah Al Quran dan Nabi kita.

Kalau kita dipanggil anjing kerajaan, anak kita, saudara-mara kita dipanggil anjing kerajaan, saudara tak rasa sedih dan marah ke? Kenapa kita tidak boleh hormat-menghormati macam dulu, di Pihak Pakatan Rakyat janganlah sentuh perkara2 yg telah dipersetujui dlm perlembagaan dan sosial kontrak,jgnlah sentuh bab agama, bahasa Melayu, Raja Melayu, Tanah Melayu,agama Islam...sentuhlah yg lain, pasal parit kah, jambatan kah, bendera kah, makanan basih kah..

IZUAN HAMDAN said...

sy sbg bangsa malayu amat tercbr ngan surat tersebut.kalo benarlah surat ini maka sesuatu harus kita lakukan skang.adakah benar surat ini?how sy nk pastikan kebenaran wujud surat ini...izinkan sy memetik post saudara ini ke page sy..

Al-Azharri Siddiq Haji Kamunri said...

Org Melayu di dalam Pas, PKR, UMNO dan yg tak berparti dihina sebegitu saja. Pihak berkuasa sudah dimaklumkan,sy tidak sanggup menyiarkan semua surat itu, tujuan sy supaya umat Islam/org Melayu tanpa mengira fahaman politik bersatu menghadapi ancaman dan cercaan seperti ini.

Kita sedih MB Selangor yg bertanggjungjawab dlm hal negeri diam sahaja, Dr Hassan Ali pun diam saja, apatah lagi geng2 yg suka berdemo spt Hatta Ramli, Badrul Amin,Husam,..apabila agama dihina mereka tak pula berdemo, apabila isu anwar suka pula berdemo, maknanya mereka hanya berjuang nak kuasa bukan nak pertahankan perjuangan Islam, bangsa kita.

MB Selangor patut ambl tindakan dan bertanggungjawab, sebab surat itu dituju kpd Kerajaan Negeri Selangor. Malangnya MB Selangor tidur, dia nak bagi semua kpd bukan muslim, gereja seluas masjid, iklan arak, UITM,dll.

Edward Skading said...

Dear Blogger,

Hello.

My name is Edward Skading, from Selangor, Malaysia. My parents once told me that to have a happy and long life, you must take great care about the food you consume. Always make sure it’s clean, because cleanliness is next to godliness and I stuck to these values. As a result, when it comes to food, I always make sure what I eat is reasonably clean and safe. I also believe that everyone has the right for healthy, clean and safe food.

Recently, I exposed a horrible discovery concerning one of F&N Dairies (M) Sdn Bhd products on my weblog. It all started when my family and I was shocked to discover an abnormal brownish-blackish substance in a “Tea Pot” brand, sweeten condensed milk. You can read the detail findings, correspondence letters, photos of the contaminated milk and the foul conditions of F&N Dairies’ plant, at my weblog http://consumersrighteousness.blogspot.com/.

Before exposing my horrible discovery, I have made a complaint to the company, but they are denying everything and not taking ownership of the product, even there is sufficient (justifiable) evidence that the milk is contaminated by mould and their plant have various foul conditions. I did not ask for any form of compensation, but I requested that the company be truthful, take ownership and accountable for their oversight, moreover rectify the problem and produce cleaner and safer food.

I also feel cheated when the company executive responded that they are not liable for damaged products in the marketplace. Looks like I had been scammed by the company after being a loyal customer for many years. If only I had been informed in advance that I was eating their products under unsecured risk and with no assurance, I would have immediately change brand. I would have chosen a company that is more reliable, accountable and concern about their customers.

As a consumer, I am sickened by the fact that we are not provided maximum protection from this sort of situations and whatever consumer rights we have now are defenceless. Even the consumer association NGO where I made a complaint (about 5 months ago) seems to be shying away because my grievances involve a corporate giant. With all of this going on, I feel my rights as a consumer had been deprived and now I am being forced to silence. Yes, the company is now suing me to shut up. They are using bullying legal tactics just because I am poor and powerless.

I believe, it is the responsibility of our whole society to protect the rights and benefits of consumers, and we should together stand up and uphold it. By doing so, together we will eventually improve the consumption environment and no big organisation dares to bully anyone supported by a unified consumer society and that’s why I am writing to you. I am seeking for your point of view and support towards a good cause campaign to protect and uphold our consumer rights.

If you are willing, I sincerely hope you can cover my story on your weblog and tell it to your world wide readers. I would greatly value and appreciate your kind support. I apologise if I had troubled you and I am sincerely sorry if this letter is in the wrong section of your weblog. Let’s show F&N that we Malaysians are concern too.

If you wish to contact me, please send an email to eddskading@hotmail.com.

Thank you.

Yours truly,

Edward Skading

anak selangor said...

terkejut sy membaca post ini. bg sy mb selangor hanye la boneka DAP yg ingin memerintah negeri ini. mane pergi PAS? kenape mereka tidak marah...kenape perlu berdiam diri. bnd ni slh...sensitiviti kaum n agam jgn disentuh. adakah mb selangor yg dikatakan perjaung bangsa, seorg yg bodoh tetapi ade kelulusan pndidikan yg dibeli???...tlg la wahai mb yg x pndai...bkk la hati mu itu

Post a Comment

Blog Archive

Dilema Melayu Sabah

Buku Penulis

Buku Tun Mahathir

Bakal Diterbitkan